گوشی های اندرویدی به‌زودی قادر به خواندن کدهای QR دور خواهد بود - تکفارس 
گوشی های اندرویدی به‌زودی قادر به خواندن کدهای QR دور خواهد بود - تکفارس 
گوشی های اندرویدی به‌زودی قادر به خواندن کدهای QR دور خواهد بود - تکفارس 

گوشی های اندرویدی به‌زودی قادر به خواندن کدهای QR دور خواهد بود

افشین نوری
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - 12:41
کد QR

شما احتمالا به‌زودی برای خواندن کدهای QR دور با گوشی اندرویدی خود مشکلی نخواهید داشت. گوگل در حال حاضر روی یک اسکنر کد جدیدی کار می‌کند که به طور خودکار یک کد QR را در قاب دوربین تشخیص خواهد داد و قادر به بزرگنمایی و خواندن آن خواهد بود. این قابلیت هنوز عرضه نشده است، اما در جدیدترین APIهایی است که گوگل در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده رویت شده است.

به گزارش وب‌سایت ورج، Google Code Scanner API با یک قابلیت جدید به‌روزرسانی شده است. این قابلیت در حا حاضر با اپلیکیشن سیستمی اسکنر کد QR گوگل کار می کند، اما احتمالا در اپلیکیشن‌های دیگر نیز قابل استفاده خواهد بود.

اگر توسعه‌دهندگان API اسکنر کد گوگل را استفاده کنند، کاربران دیگر مجبور نخواهند شد مجوز دوربین را بدهند. این API ازفناوری یادگیری ماشین برای تفسیر کدهای QR استفاده می‌کند و برای حفظ حریم خصوصی کاربران فقط یک بارکد را به برنامه می‌دهد.

میشال رحمان، کارشناس اندروید گفته است که عملکرد جدید زوم خودکار API اسکنر کد گوگل هم‌اکنون در کتابخانه جدید ML Barcode Scanner نسخه ۱۷.۲.۰ موجود است. این قابلیت همچنین در نسخه ۱۶.۱.۰ برنامه Code Scanner API ارائه شده است. هنوز معلوم نیست که این قابلیت جدید برای گوشی‌های اندرویدی چه زمانی عرضه خواهد شد.

گوگل همچنین از سازندگان گوشی‌های اندرویدی خواسته است تا قابلیت جدیدی به نام Android Upgrade Invite به گوشی‌های خود اضافه کنند. یک افشاگر مطرح به نام میشال رحمان با انتشار توییتی این موضوع را فاش کرده است. این قابلیت، کاربران را متقاعد خواهد کرد تا گوشی خود را به آخرین نسخه اندروید ارتقا دهند.

کاربران اندروید با کلیک روی این دعوتنامه خواهند توانست قابلیت‌های جدیدی که نسخه جدید اندروید ارائه می‌کند مشاهده کنند. به‌روزرسانی اندروید حتی از طریق جریان کاربری نیز قابل نصب خواهد بود. جریان کاربری مسیری است که کاربر یک اپلیکیشن برای تکمیل یک کار طی می‌کند. در این پروسه، سعی خواهد شد تا کاربر اندروید وادار به نصب آخرین نسخه اندروید شود.

گوگل آپدیت اندروید ۱۴ بتا ۴ را به تازگی منتشر کرده که عمدتا شامل رفع باگ‌ها می شود، اما یک قابلیت خوب برای آسان‌تر کردن باز کردن قفل گوشی ارائه کرده است. نسخه بتا ۴ دارای یک قابلیت جدید “تائید خودکار باز کردن قفل” در بخش تنظیمات است که با تایپ صحیح کد پین شش رقمی یا بیشتر، قفل گوشی را به طور خودکار باز می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید