تسلا فناوری تمام خودران خودروهای خود را در اختیار سایر شرکت ها قرار می دهد - تکفارس 
تسلا فناوری تمام خودران خودروهای خود را در اختیار سایر شرکت ها قرار می دهد - تکفارس 
تسلا فناوری تمام خودران خودروهای خود را در اختیار سایر شرکت ها قرار می دهد - تکفارس 

تسلا فناوری تمام خودران خودروهای خود را در اختیار سایر شرکت ها قرار می دهد

مهدی حلوائی
۲۹ تیر ۱۴۰۲ - 22:21
تسلا

سیستم‌عامل خودروهای تسلا یکی از دلایل اصلی فروش فوق‌العاده‌ی این خودروها در سرتاسر جهان است چرا که این فناوری علاوه بر ارائه‌ی قابلیت‌های بیشمار، به خوبی با خودروها ادغام شده و به‌راحتی و تنها با یک به‌روزرسانی به ویژگی‌های جدید مجهز می‌شود. حالا ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، در جریان کنفرانس مالی این شرکت در خبری غافلگیرکننده اعلام کرد که برای پیشرفت صنعت خودروهای خودران، فناوری تمام‌خودران (FSD) خودروهای تسلا را در اختیار سایر شرکت‌های خودروسازی قرار خواهد داد.

مطالب مرتبط:

ماسک همچنین در خبری خوب برای مالکین خودروهای تسلا اعلام کرد که این افراد می‌توانند در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی اشتراک سرویس تمام‌خودران خود را به خودروهای دیگر این شرکت انتقال دهند. این موضوع می‌تواند بسیاری از مشتریان را به خرید خودروهای تسلا ترغیب کند.

تسلا در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری به سلطه‌ی خود بر بازار خودروهای برقی کشور آمریکا ادامه داد و با رشد سالانه‌ی ۸۷ درصدی، رکورد فروش داخلی ۴۶۶ هزار و ۱۴۰ خودرو را به ثبت رساند. همچنین خودروی مدل Y این شرکت موفق شد تا با عبور از خودروهای برقی محبوبی مانند تویوتا کورولا به پرفروش‌ترین خودروی برقی جهان تبدیل شود.

تسلا مدتی پیش نیز طراحی پورت شارژ‌ خودروهای خود را از حالت انحصاری خارج کرده بود تا شرکت‌های بزرگی مانند مرسدس،‌ ولوو، ریویان، فورد و جنرال موتورز نیز بتوانند از این طراحی خاص در خودروهای برقی خود استفاده کنند. این در حالی است که ایالت تگزاس اخیراْ در قانونی جدید شرکت‌ها را به استفاده از این طراحی وادار کرده است. همچنین تعداد ایستگاه‌های شارژ خودروهای تسلا در سال جاری به ۴۸ هزار عدد در سرتاسر جهان رسیده که رشد یک سومی آن‌ها نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد. انتظار می‌رود که عملکرد موفق این شرکت در سال آینده نیز ادامه داشته باشد.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید