این آیفون نسل اول به قیمت خیره کننده ۱۹۰,۳۷۳ دلار فروخته شد - تکفارس 
این آیفون نسل اول به قیمت خیره کننده ۱۹۰,۳۷۳ دلار فروخته شد - تکفارس 
این آیفون نسل اول به قیمت خیره کننده ۱۹۰,۳۷۳ دلار فروخته شد - تکفارس 

این آیفون نسل اول به قیمت خیره کننده ۱۹۰,۳۷۳ دلار فروخته شد

افشین نوری
۲۷ تیر ۱۴۰۲ - 10:12
آیفون

یک آیفون نسل اول اپل با قدمت ۱۵ ساله در یک حراجی به قیمت ۱۹۰,۳۷۲.۸۰ دلار فروخته شده است که بالاترین مبلغ پرداخت شده برای یک آیفون نسل اول تا الان است. رکورد قبلی ۶۳۳۵۶.۴۰ دلار بود.

این اتفاق در حراجی LGC که بین ۳۰ ژوئن تا ۱۶ جولای برگزار شد افتاده است. این مزایده مربوط به یک آیفون نسل اول با ۴ گیگابایت حافظه داخلی می‌شد هرچند که اکثر کاربران مدل ۸ گیگابایتی آن را ترجیح می‌دادند. این در حالیست که آیفون ۱۴ پرو مکس تا ۱ ترابایت حافظه داخلی ارائه می‌کند.

در توضیح مربوط به حراجی آمده است: “ما یک مدل بسیار نادر و آکبند نسخه ۴ گیگابایتی آیفون نسل اول روبرو هستیم که تقریبا بدون هیچ عیب و نقصی است. این گوشی کاملا نو است و هرگز فعال نشده است.”

آیفون برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ معرفی شد و از آن زمان تاکنون بازار موبایل را تحت سلطه خود در آورده است. هرچند مشخصات این آیفون در مقایسه با بهترین گوشی‌های هوشمندی که در سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شوند چندان قابل توجه نیست، اما ارزش تاریخی آن غیر قابل انکار است. ما احتمالا در آینده شاهد فروش این آیفون‌های نسل اول به قیمت ۲۰۰۰۰۰ دلار خواهیم بود.

اخیرا نیز در یک حراجی عمومی با نام LCG Auctions، یک آیفون ۲۰۰۷ با ۴ گیگابایت رم که از جعبه خارج نشده است به فروش گذاشته شد که به قیمت ۶۳,۳۵۶.۴۰ دلار فروخته شد.

این گوشی ۱۵ سال پیش به قیمت ۴۹۹ دلار عرضه شده بود و حالا فروش آن در یک حراجی نشان می‌دهد که گوشی های آیفون همچنان ارزشمند هستند.نسخه ۸ گیگابایتی این گوشی در سال ۲۰۰۷ قیمتی برابر ۵۹۹ داشت و حالا با رشد قیمت ۱۰,۶۰۰ درصدی فروخته شده است.

در هر حال کسانی که این گوشی‌ها را می خرند اکثرا کلکسیونر هستند و قبلا نیز چندین آیفون قدیمی به حراج گذاشته شده بودند و به نظر می‌رسد که قیمت تقریبی آیفون‌های نسل ۱ چیزی حدود ۳۰ هزار تا ۵۰ هزار دلار است. این‌ گوشی‌ها صرف ارزش تاریخی دارند و برای خریداران‌شان بسیار مهم هستند.  

بد نیست بدانید که اوایل امسال یک کامپیوتر Apple-1 به قیمت ۴۸۰,۰۰۰ دلار فروخته شد و‌این موضوع نشان می‌دهد که جمع‌آوری اشیا و دستگاه‌های قدیمی برای برخی افراد بسیار باارزش است که حاضرند چنین قیمت‌هایی را بابت آن‌ها بپردازند. ‌

آیفون ۲۰۰۷ اپل در زمان خود بسیار موردتوجه قرار گرفت و فروش خوبی داشت. این گوشی درواقع توانست آینده گوشی‌های هوشمند را شکل بدهد و از آن جهت بسیار مهم است. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید