هکر توییتر به جرم سرقت ۷۹۴,۰۰۰ دلار رمزارز به ۵ سال زندان محکوم شد - تکفارس 
هکر توییتر به جرم سرقت ۷۹۴,۰۰۰ دلار رمزارز به ۵ سال زندان محکوم شد - تکفارس 
هکر توییتر به جرم سرقت ۷۹۴,۰۰۰ دلار رمزارز به ۵ سال زندان محکوم شد - تکفارس 

هکر توییتر به جرم سرقت ۷۹۴,۰۰۰ دلار رمزارز به ۵ سال زندان محکوم شد

افشین نوری
۵ تیر ۱۴۰۲ - 10:04
توییتر

هکر توییتر به نام Joseph James O’Connor که به PlugwalkJoe معروف است به ۵ سال زندان محکوم شد. این شهروند بریتانیایی از اسپانیا مسترد شده و به جرایم سایبری مختلفی مثل هک رایانه، پولشویی و جاسوسی سایبری اعتراف کرده است. اتهامات او شامل دو پرونده مجزا می‌شود که یکی مربوط به سرقت رمزارز و دیگر نفوز سایبری برای اخاذی آنلاین می‌شود.

او به همکاری دوستانش یک طرح پیچیده شامل حملا سواپ سیم کارت برای سرقت رمزارز از یک شرکت معروف ارز دیجیتال در منهتن ترتیب داده بود. آن‌ها توانسته بودند از طریق این حملات کنترل شماره موبایل قربانیان را در اختیار بگیرند و دسترسی غیرمجاز به اکانت‌های آن‌ها پیدا کنند. O’Connor و همکارانش موفق شده بود مبلغی به ارزش ۷۹۴,۰۰۰ دلار رمز ارز سرقت کنند که ارزش آن حالا به ۱.۶ میلیون دلار افزایش یافته است. این مبالغ سپس از طریق مبادلات متعدد پولشویی شده‌اند و مقداری از آن به بیت کوین تبدیل شده‌اند.

البته O’Connor علاوه بر سرقت رمز ارز در یک مورد دیگر نیز دست داشته است که شامل هک حساب‌های توییتر می‌شود. او و همکارانش از تکنیک‌های مهندسی اجتماعی برای دسترسی غیرمجاز به ابزارهای مدیریت حساب دسترسی پیدا کرده بودند. او همچنین در دسترسی غیرمجاز به اکانت‌های سبکه احتماعی افراد سرشناس در تیک تاک و اسنپ‌چت دست داشته است.

در هر حال به نظر می‌رسد که محکومیت O’Connor نشان ‌دهنده عزم جدی برای مقابله با جرایم سایبری است و دستگیری او نتیجه همکاری اداره تحقیقات فدرال و دفتر امور بین الملل وزارت دادگستری آمریکا است.

اخیرا نیز یک هکر ناشناس ادعا کرده است که به اطلاعات ۴۰۰ میلیون کاربر توییتر دسترسی پیدا کرده است که شامل اطلاعات مربوط به شماره تلفن و ایمیل و موارد دیگر می‌شود. این هکر گفته است که این اطلاعات را فقط به ایلان ماسک مالک توییتر خواهد فروخت. 

این هکر که با نام‌کاربری Ryushi در دارک وب حضور دارد به‌طور آزمایشی اطلاعات ۱۰۰۰ کاربر را فاش کرده است تا نشان دهد راست می‌گوید و واقعا به اطلاعات کاربران تویبتر دسترسی دارد. برای مثال اطلاعات اکانت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا و بریان کربس متخصص امنیت سایبری و چند فرد سرشناس دیگر نیز در بین آن‌ها وجود دارد. 

بد نیست بدانید که قبل از خرید توییتر توسط ماسک، اطلاعات حدود ۵.۴ میلیون نطر از کاربران این شبکه اجتماعی هک شده بود و اتحادیه ارودا این هک را تایید کرد و توییتر را محکوم به پرداخت ۴ درصد از درآمد سالانه خود به‌عنوان جریمه کرد. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید