هدست ویژن پرو اپل از حسگر تشخیص عنبیه چشم بهره می برد - تکفارس 
هدست ویژن پرو اپل از حسگر تشخیص عنبیه چشم بهره می برد - تکفارس 
هدست ویژن پرو اپل از حسگر تشخیص عنبیه چشم بهره می برد - تکفارس 

هدست ویژن پرو اپل از حسگر تشخیص عنبیه چشم بهره می برد

مهدی حلوائی
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - 15:18
حسگر اپتیک آی‌دی اپل ویژن پرو

اپل در هدست واقعیت افزوده‌ی ویژن پرو برای اولین بار از سیستم امنیت بایومتریک جدیدی به نام اپتیک آی‌دی (Optic ID) رونمایی کرده که عنبیه‌ی چشم کاربران را اسکن می‌کند. این حسگر برای بازکردن قفل هدست یادشده استفاده خواهد شد.

مطالب مرتبط:

به گفته‌ی اپل، اپتیک آی‌دی توسط نور ال ای دی عنبیه‌ی چشم کاربر را آنالیز کرده و سپس آن را با نمونه‌ی ذخیره‌ی شده درون دستگاه مقایسه می‌کند. اپل ادعا می‌کند که این حسگر توانایی تشخیص تفاوت عنبیه‌ی چشم تمامی افراد، از جمله افراد دوقلو را نیز دارد. حسگر اپتیک آی‌دی در حالی برای هدست ویژن پرو معرفی شده که دو حسگر تشخیص چهره‌ی فیس آی‌دی (Face ID) و اثر انگشت تاچ آی‌دی (Touch ID) در گوشی‌های آیفون رونمایی شده بود.

اپل همانند همیشه ادعا می‌کند که اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط اپتیک آی‌دی کاملاً رمزگذاری‌شده بوده و از دستگاه شما خارج نخواهد شد. در حال حاضر هنوز مشخص نیست که میزان دقت این حسگر به چه اندازه خواهد بود اما آخرین بار سامسونگ در گوشی گلکسی S8 که از فناوری مشابهی استفاده کرد که متاسفانه سطح امنیت بالایی نداشت و به راحتی توسط هکرها شکست داده شد. از این رو انتظار می‌رود که اپل تغییرات مثبتی را در این فناوری ایجاد کرده باشد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید