هدست اپل ویژن پرو از نرم افزارهای ورد، اکسل و تیمز مایکروسافت پشتیبانی خواهد کرد - تکفارس 
هدست اپل ویژن پرو از نرم افزارهای ورد، اکسل و تیمز مایکروسافت پشتیبانی خواهد کرد - تکفارس 

هدست اپل ویژن پرو از نرم افزارهای ورد، اکسل و تیمز مایکروسافت پشتیبانی خواهد کرد

مهدی حلوائی
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - 23:44
ویژن پرو

اپل ساعاتی پیش از هدست واقعیت افزوده‌ی ویژن پرو (Vision Pro) رونمایی کرد و حالا پشتیبانی این دستگاه از نرم‌افزارهای ورد، اکسل و تیمز مایکروسافت تایید شده است. اپل اعلام کرده که کاربران می‌توانند رابط کاربری نرم‌افزارهای یادشده را با چشمان خود کنترل کنند و بر اساس آن‌چه اپل در رویداد WWDC به نمایش گذاشته شد، به‌نظر می‌رسد این اپلیکیشن‌ها از رابط کاربری مشابه نسخه‌ی تحت وب خود استفاده خواهند کرد.

هرچند که اپل جزئیات زیادی از رابط کاربری مایکروسافت تیمز را به نمایش نگذاشت اما با این وجود پشتیبانی مایکروسافت از آواتارهای ۳ بعدی این شرکت در اپلیکیشن مذکور تایید شده است. این ویژگی، که با استفاده از فناوری یادگیری ماشین، چهره‌ی کاربران را به صورت دیجیتالی بازسازی می‌کند، در نرم‌افزارهای زوم و وبکس نیز پشتیبانی خواهد شد.

ویژن پرو

هدست ویژن پروی اپل از اپلیکیشن‌های ساخته‌شده با موتور یونیتی نیز پشتیبانی می‌کند و از این رو احتمالاً در آینده شاهد عرضه‌ی بازی‌های متعددی برای آن خواهیم بود. همچنین شرکت ادوبی نیز اپلیکیشن ویرایش تصویر لایت‌روم (Lightroom) خود را برای این هدست عرضه خواهد کرد.

مایکروسافت در گذشته نیز نرم‌افزارهای آفیس خود را برای دستگاه‌های مختلف اپل عرضه کرده بود و از این رو جای تعجبی نیست که اپلیکیشن‌های ورد، اکسل و تیمز این شرکت برای هدست واقعیت افزوده‌ی این شرکت نیز عرضه می‌شوند. مایکروسافت همچنین اخیراً از همکاری با متا برای عرضه‌ی اپلیکیشن‌های یادشده برای هدست‌های سری کوئست خبر داده بود.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.