هیدئو کوجیما با اپل همکاری می‌کند؛ سورپرایز WWDC 2023 - تکفارس 
هیدئو کوجیما با اپل همکاری می‌کند؛ سورپرایز WWDC 2023 - تکفارس 
هیدئو کوجیما با اپل همکاری می‌کند؛ سورپرایز WWDC 2023 - تکفارس 

هیدئو کوجیما با اپل همکاری می‌کند؛ سورپرایز WWDC 2023

مهدی ملکی
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - 22:29
اپل و هیدئو کوجیما

اگرچه بخش‌های زیادی از رویداد WWDC 2023 شرکت اپل از پیش فاش شده بودند اما کمتر کسی فکر می‌کرد که هیدئو کوجیما، بازی‌ساز ژاپنی در این رویداد حضور داشته باشد.

کوجیما در بخش Gaming کنفرانس توسعه دهندگان اپل حاضر شد و نه تنها درباره پورت مک او اس Death Stranding Director’s Cut سخن گفت بلکه تایید کرد که در آینده هم بازی‌های بیشتری را برای پلتفرم‌های این شرکت عرضه خواهد کرد.

احتمالاً این حضور به معنای آن باشد که آقای کوجیما در مراسم سامر گیم فست هم نقش پررنگی خواهد داشت. انتظار می‌رود در این مراسم شاهد گیم‌پلی یا اطلاعات بیشتری از Death Stranding 2 باشیم. این بازی اولین بار در مراسم The Game Awards معرفی شد و طرفداران نسخه قبل، علاقه زیادی به آن نشان داده‌اند.

هیدئو کوجیما سال‌ها پیش برای معرفی Metal Gear Solid Touch همکاری نزدیکی را با اپل انجام داده بود. او در همین کنفرانس هم اذعان کرد که علاقه زیادی به این شرکت دارد و از چندین دهه قبل زمانی که اولین کامپیوتر مک خود را خرید، پیوسته به اپل عشق می‌ورزد.

اپل هم طی سال‌های گذشته نشان داده که توجه بیشتری را به بخش گیمینگ محصولاتش معطوف خواهد کرد. معرفی سرویس Arcade از یک سو و در دسترس قرار دادن ویژگی‌های Metal برای اجرای بهتر بازی‌ها رو مک از سمت دیگر، اپل را در این مسیر پیش برده‌اند. با این حال این غول دنیای تکنولوژی هنوز هم نمی‌تواند کاربران را برای اجرای بازی‌های AAA روی دستگاه‌های مک ترغیب کند.

شاید حضور کوجیما نشان دهد که اپل بعد از سالیان سال، به شکلی جدی‌تر وارد این حوزه خواهد شد و مک را از یک دستگاه خانگی، اداری، کاری به محصولی گیمینگ هم تبدیل خواهد کرد. به هر حال چیزی مشخص نیست و باید منتظر بمانیم. نظر شما در این خصوص چیست؟

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید