اپل از نسخه جدید مک استودیو با تراشه M2 اولترا و مکس رونمایی کرد - تکفارس 
اپل از نسخه جدید مک استودیو با تراشه M2 اولترا و مکس رونمایی کرد - تکفارس 
اپل از نسخه جدید مک استودیو با تراشه M2 اولترا و مکس رونمایی کرد - تکفارس 

اپل از نسخه جدید مک استودیو با تراشه M2 اولترا و مکس رونمایی کرد

مهدی حلوائی
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - 22:15
اپل مک استودیو

اپل دقایقی پیش از نسخه‌ی جدید مک استودیو با تراشه‌های M2 اولترا و M2 مکس رونمایی کرد. این دسکتاپ مینی از طراحی مشابه نسخه‌ی M1 بهره برده اما به لطف تراشه‌های یادشده از قدرت بسیار بیشتری برخوردار بوده و قرار است اپل آن را در تاریخ ۱۳ ژوئن با قیمت ۱،۹۹۹ دلار به بازار عرضه کند.

مطالب مرتبط:

تراشه‌ی M2 اولترا مهم‌ترین ویژگی مک استودیوی جدید بوده و اپل از این تراشه به عنوان یک هیولا یاد کرده است. در واقع این تراشه ترکیبی از دو تراشه‌ی M2 مکس است که با فناوری اولتراویژن (UltraVision) با یکدیگر ادغام شده‌اند. M2 اولترا به ۲۴ هسته‌ی مرکزی، ۷۶ هسته‌ی گرافیکی و ۱۹۲ گیگابایت حافظه‌ مجهز شده و ۳۰ درصد سریع‌تر از M1 اولتراست. این تراشه همچنین از موتور عصبی ۳۲ هسته‌ای بهره برده و پهنای باند آن ۸۰۰ گیگابایت است. تعداد ترانزیستورهای M2 اولترا نیز عدد خیره‌کننده‌ی ۱۳۴ میلیارد است.

اپل مک استودیو

نسخه‌ی M2 مکس استودیو نیز از ۱۲ هسته‌ی مرکزی، ۳۸ هسته‌ی گرافیکی، ۹۶ گیگابایت حافظه‌ی یکتا با پهنای باند ۴۰۰ گیگابایت بهره برده و به گفته‌ی اپل، عملکرد تمامی اپلیکیشن‌ها در این دستگاه و نسخه‌ی M2 اولترا نسبت به قبل بسیار بهتر از قبل شده است. برای مثال، سرعت پردازش ویدیو در نرم افزار DaVinci Resolve در مک استودیوی M2 اولترا ۵۰ درصد بیشتر از M1 اولترا بوده و رندرگرفتن در نرم افزار Octane 3D نیز در این دستگاه سه برابر سریع‌تر می‌باشد.

اپل مک استودیو

نسخه‌ی M2 اولترا از ۶ نمایشگر پرو دیسپلی XDR و فناوری‌های وای فای ۶E و بلوتوث ۵.۳ پشتیبانی کرده و لیست درگاه‌های آن شامل ۴ درگاه تاندربولت ۴، یک درگاه اترنت ۱۰ گیگابیتی، یک درگاه HDMI، دو درگاه USB-A، دو درگاه USB-C و یک شیار کارت میکرو اس دی می‌شود.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید