باگ جدید گوگل پی به کاربران پول رایگان می دهد - تکفارس 
باگ جدید گوگل پی به کاربران پول رایگان می دهد - تکفارس 
باگ جدید گوگل پی به کاربران پول رایگان می دهد - تکفارس 

باگ جدید گوگل پی به کاربران پول رایگان می دهد

افشین نوری
۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - 16:45
گوگل پی

ظاهرا برنامه گوگل پی دچار یک باگ اساسی شده و به کاربران خود بین ۱۰ تا ۱۰۰۰ دلار پول رایگان می‌دهد و اگر شما بتوانید بلافاصله این پول را خرج کنید مجبور به بازگرداندن آن به گوکل نخواهید بود.

یک محقق اندروید به نام میشال رحمان یکی از کسانی است که این پول رایگان را از طریق گوگل پی دریافت کرده است. ظاهرا گوگی پی به کاربران اجازه کسب جوایزی را با انجام یکسری کارهای خاص مثل خرید یا خرج کردن پول می‌دهد. رحمان ۴۶ دلار از این طریق دریافت کرده و یک کاربر ردیت هم گفته است که ۱۰۷۲ دلار از این طریق دریافت کرده است.

گوگل پی

به نظر می‌رسد این اتفاق مربوط به تست یک نرم‌افزار داخلی به نام dogfooding می‌شود که توسعه‌دهندگان را در ازای دریافت جوایزی مجبور به پیدا کردن ارورها و برطرف کردن آن‌ها قبل از عرضه نهایی این نرم‌افزار می‌کند.

در واقع این پیام‌ها و جوایز در اصل باید به کارکنان گوگل و افراد شرکت کننده در تست نرم‌افزار dogfooding ارسال می‌شد که به اشتباه به کاربران گوگل پی فرستاده شده است. دریافت کنندگان این پیام‌ها بعدا پیامی از سوی گوگل دریافت کردند که در آن گفته شده بود بروز یک خطای داخلی باعث این مشکل شده است. گوگل گفته است که بعد از رفع این مشکل، پول‌های ارسالی به کاربران را از حساب آن‌ها بر خواهد داشت، اما کسانی که این پول را خرج کرده‌اند یا به حساب دیگری منتقل کرده‌اند چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

پرداخت‌های تصادفی، چیز جدیدی نیستند و برای مثال سال گذشته وب‌سایت تبادل رمزارز Crypto.com به‌طور اشتباهی مبلغ ۷.۲ میلیون دلار به جای ۶۸.۵۵ دلار به یک مشتری استرالیایی خود پرداخت کرده بود که بعد از هفت ماه متوجه خطای خود شد.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید