جزئیات اپلیکیشن‌ها و کشورهای مقصد فناوری Motion Sense گوگل - تکفارس 
جزئیات اپلیکیشن‌ها و کشورهای مقصد فناوری Motion Sense گوگل - تکفارس 
جزئیات اپلیکیشن‌ها و کشورهای مقصد فناوری Motion Sense گوگل - تکفارس 

جزئیات اپلیکیشن‌ها و کشورهای مقصد فناوری Motion Sense گوگل

مسلم رفیعی
۶ مهر ۱۳۹۸ - 12:00
جزئیات اپلیکیشن‌ها و کشورهای مقصد فناوری Motion Sense گوگل - تکفارس 

گوگل قبل از این تأیید کرده‌ بود که سری چهارم گوشی‌های پیکسل این شرکت که در آینده عرضه می‌شوند، یک ویژگی جدید به نام Motion Sense را خواهند داشت که این قابلیت، تراشه‌های Soli مبتنی بر رادار این شرکت را به‌ کار می‌گیرد. ویدیویی که در تیرماه (ژوئیه) توسط گوگل منتشر شد، نشان داد که چگونه موجی که از دست کاربران ساطع می‌شود، باعث عوض شدن آهنگ در حال پخش در هنگام گوش دادن به یک سرویس موسیقی می‌شود. در واقع، گوگل طی یک پست وبلاگی نوشت که Motion Sense، آهنگ‌ها را عوض، هشدارها را خاموش و نیز تماس‌های تلفنی را بی‌صدا می‌نماید. این شرکت همچنین اشاره می‌کند که این ویژگی به مرور زمان پیشرفت می‌کند و تنها در بازارهای خاصی نیز در دسترس خواهد بود. این بازارها شامل کشورهای ابالات متحده، بریتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ژاپن، مکزیک، هند، استرالیا و نیوزلند می‌شوند. از آنجا که فناوری Motion Sense مبتنی بر رجزادار است، بنابراین گوگل جهت راه‌اندازی آن در هر کشوری، نیازمند کسب اجازه از مقامات آن سرزمین است.

در حالی که گوگل دقیقاً مشخص نکرده که کدام برنامه‌ها از این قابلیت پشتیبانی خواهند کرد، اما اطلاعاتی توسط  Nextrift کشف شده است. این منبع خبری می‌گوید که مدل پیش‌تولیدی Pixel 4 XL از یک نرم‌افزار پیش از عرضه بهره برده و  همچنین منبع برخی از آخرین جزئیات مربوط به این مدل است. لیستی از نه اپلیکیشن منتشر شده، که از این ویژگی جدید گوشی‌های پیکسل پشتیبانی می‌نمایند. اگرچه عملکردهای مرتبط با Motion Sense و یا سایر دستورات حرکتی این اپلیکیشن‌ها هنوز نامعلوم هستند، اما به هر حال لیست این نرم‌افزارها به شرح زیر است:

  • Amazon Music
  • Deezer
  • Google Play Music
  • iHeartRadio
  • Pandora
  • Spotify
  • Spotify Stations
  • YouTube Music
  • YouTube

ما باید تا زمان معرفی این تلفن‌های جدید در طی رویداد Made by Google در تاریخ ۲۳ مهر ۱۳۹۸ (۱۵ اکتبر ۲۰۱۹) صبر کنیم، تا بدین‌شیوه اطلاعات بیشتری را در مورد این ویژگی جدید به دست آوریم. ال‌جی نیز یک ویژگی مشابه را در گوشی LG G8 ThinQ که Air Motion نامیده می‌شود، قرار داده است؛ این قابلیت از ترکیب حسگر ۳ بعدی با حرکات دست و بدون نیاز به لمس دستگاه توسط کاربر، جهت پاسخ به تماس‌ها، انجام برخی از دستورات، کنترل صدای گوشی، مدیریت تایمر و هشدارها و غیره …  استفاده می‌کند.

Ambient EQ (هوش محیطی)، به‌طور خودکار تراز سفیدی نمایشگر را براساس نور محیط تنظیم می‌نماید. در حالی که گوشی‌های پیکسل ۴ به ظاهر تنها یک ویژگی امنیتی-زیستی را ارائه می‌دهند اما این گزینه یک حسگر اثرانگشت نیست. قفل ایمنی صورت با استفاده از نقشه‌برداری ۳ بعدی، جهت باز کردن تلفن همراه از نگاه کاربر استفاده می‌کند و این ویژگی همچنین می‌تواند جهت تأیید خریدهای Google Pay نیز استفاده شود. تا زمانی که این قابلیت به‌طور کامل بیهنه شود، کاربران باید گوشی خود را برداشته و جهت باز کردن قفل آن، باید به‌طور مستقیم به حسگر صورت گوشی خود نگاه کنند. اپل توانست که Face ID را در سری آیفون ۱۱ بهبود بخشد، یعنی زمانی که گوشی بر روی میز قرار دارد، کاربران می‌تواند با یک نگاه رو به پایین، قفل گوشی را باز نمایند.

هر دو گوشی پیکسل جدید توان پردازشی خود را از تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ می‌گیرند. مدل جدیدتر plus، نه‌تنها از پردازنده اورکلاک شده استفاده می‌کند بلکه عملکرد پردازنده گرافیکی Adreno 640 آن نیز تا ۱۵% بهبود یافته است. گوگل در برخی از زمینه‌ها نیز تا حدودی توانایی این دستگاه را کاهش داده است، مثلاً به جای حافظه فلش سریع‌تر UFS 3.0، از UFS 2.1 استفاده کرده است. لازم به ذکر است که بگوییم در گوشی‌های ۲۰۱۹ شرکت OnePlus و همچنین در گلکسی نوت ۱۰، از حافظه UFS 3.0 استفاده شده است. از آنجا که این تلفن‌ها به سرعت اطلاعات را منتقل می‌کنند، سریع‌تر روشن می‌شوند و از همه مهم‌تر اینکه، سریع‌تر نیز برنامه‌ها را باز می‌نمایند.

نمایشگر ۵ و ۶٫۲۳ اینچی که به ترتیب متعلق به Pixel 4 و Pixel 4 XL است، هر دو از فناوری AMOLED و نرخ بروزرسانی ۹۰Hz بهره می‌برند. این میزان ۵۰ % سریع‌تر از سرعتی است که در گوشی‌های عادی دیده می‌شود، بنابراین منجر به ارائه یک تصویر نرم و یک تجربه روان‌تر از بازی‌های ویدیویی خواهد شد. علاوه بر این‌ها، هر دو پنل نیز دارای یک ویژگی جدید با نام  Ambient EQ هستند، چیزی مشابه فناوری Apple True Tone که به‌طور خودکار تراز سفیدی صفحه‌نمایش را براساس نور محیط تنظیم می‌کند.

هر دوی این گوشی‌ها، یک دوربین تله فوتوی ۱۶ مگاپیکسلی (اما نه به‌صورت بسیار گسترده) را به‌همراه یک دوربین اصلی ۱۲٫۲ مگاپیکسلی در پشت ارائه می‌دهند. یک دوربین سلفی ۸٫۱ مگاپیکسلی نیز در این گوشی جای داده شده و همچنین مدل کوچک‌تر مجهز به یک باتری ۲۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و مدل بزرگتر نیز یک باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در خود جای داده است. به نظر می‌رسد که گوگل این تلفن‌ها را در سه رنگ عرضه خواهد نمود: مشکی، سفید و نارنجی.

در نهایت باید بگوییم که لیست کشورهایی که مقصد فناوری Motion Sense گوگل هستند، امکان دارد که هم شامل کشورهایی باشد که در این فناوری امکان دخل و تصرف دارند و هم آن‌هایی که آزادی عمل چندانی نخواهند داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید