نسخه بتای اپلیکیشن گوگل پی (Google Pay) منتشر شد - تکفارس 
نسخه بتای اپلیکیشن گوگل پی (Google Pay) منتشر شد - تکفارس 

نسخه بتای اپلیکیشن گوگل پی (Google Pay) منتشر شد

محمدحسین فرقانی
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - 10:00
نسخه بتای اپلیکیشن گوگل پی (Google Pay) منتشر شد - تکفارس 

در ماه نوامبر سال گذشته، شرکت گوگل تصمیم گرفت پلتفرم پرداخت و تراکنش‌های مالی خود را با هدف کاربردی‌تر ساختنش، به‌طور کلی دگرگون کند. هم‌اکنون نسخهٔ بتای این برنامه یعنی گوگل پی (Google Pay) برای دریافت روی دستگاه‌های اندرویدی، قابل استفاده است.

اولین باری که از نسخهٔ جدید گوگل پی رونمایی شد، برای کاربران پیامی مبنی بر به‌روزرسانی آن به‌منظور دریافت قابلیت‌های جدیدش ارسال شد. حال برای کاربرانی که در ایالات متحده هستند، برچسب Early Access روی برنامهٔ گوگل پی‌شان زده شده و به‌نوعی پیش‌نمایش نسخهٔ جدید آن محسوب می‌شود. علاوه بر این، آخرین نسخهٔ منتشرشده از سوی گوگل در این کشور در بخش برنامه‌ها و بازی‌های بتا در Google Play قرار دارد.

کاربرانی که از ماه نوامبر به بعد تصمیمِ استفاده از این برنامه را گرفتند، اکنون می‌توانند از نسخهٔ پایدار و اصلی آن برای تجربه‌ای کامل و جامع‌تر، بهره ببرند.

این بدین معناست که به‌زودی نسخهٔ اصلی گوگل پی در ایالات متحده نیز منتشر خواهد شد. گوگل در آوریل ۲۰۲۰ اعلام کرده بود با هدف حذف تراکنش‌های مالی همتابه‌همتا و نیز تاریخچهٔ تراکنش‌ها، قصد انتشار نسخهٔ جدیدی از گوگل پی را دارد.

گوگل پی

لازم است ذکر شود از این پس برچسب «برنامهٔ قدیمی» (old app؛ همان‌طور که در تصویر قابل مشاهده است) روی نسخهٔ قبلی گوگل پی نیز قرار داده شده تا کاربران بتوانند نسخهٔ جدید این برنامه که اخیراً از سوی گوگل منتشر شد را از نسخهٔ قدیمی آن تشخیص دهند.

این احتمال وجود دارد که گوگل تصمیم بگیرد به‌زودی قابلیت‌های پرداختی گوگل پی را برای سایر کشورهای سراسر جهان نیز موجود سازد. هم‌اکنون کاربران اروپایی هنوز قادر به دریافت یا ثبت‌نام در این سرویس گوگل نیستند و این برنامه تنها در کشورهای هند، سنگاپور و البته ایالات متحده قابل دریافت است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.