سامسونگ پی یکی از قابلیت‌های مهم خود را از دست می‌دهد - تکفارس 
سامسونگ پی یکی از قابلیت‌های مهم خود را از دست می‌دهد - تکفارس 

سامسونگ پی یکی از قابلیت‌های مهم خود را از دست می‌دهد

مجید مهرعلی
۲۷ دی ۱۳۹۹ - 08:15
سامسونگ پی یکی از قابلیت‌های مهم خود را از دست می‌دهد - تکفارس 

به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد تا تعدادی از قابلیت‌های سرویس پرداخت سامسونگ (Samsung Pay) را کنار بگذارد. اخیراً این شرکت به‌صورت ناگهانی برنامه جایزه‌ دهی این سرویس را متوقف کرد، دست‌کم آن بخشی را که مربوط به انجام تراکنش از طریق اپلیکیشن سرویس می‌شد. این اتفاق به‌ معنی کم شدن شانس کاربران برای گرفتن امتیاز از این سرویس است. جدیدترین تغییری که با از راه رسیدن گلکسی S21 همراه شده، محسوس‌تر و بزرگ‌تر است، زیرا یکی از قابلیت‌های اصلی پرداخت سامسونگ که باعث برتری آن نسبت به پرداخت گوگل می‌شد، کنار گذاشته شده است.

اندروید پلیس (Android Police) رسماً اعلام کرده است که گلکسی S21 دیگر از فناوری باریکه مغناطیسی (MST) دست‌کم در آمریکای شمالی پشتیبانی نخواهد کرد. اگر با این فناوری آشنایی ندارید باید گفت این قابلیت به گوشی‌های گلکسی این امکان را می‌دهد که در فروشگاه‌هایی که از NFC پشتیبانی نمی‌کنند، پرداخت‌های غیر تماسی را صورت دهند. هر پایانه پرداختی که دارای خوانشگر کارت‌های اعتباری باشد، می‌تواند پرداخت‌هایی که توسط سرویس مورد بحث در گوشی‌های گلکسی صورت می‌گیرد را پذیرا باشد.

سامسونگ محبوبیت فناوری NFC را دلیل اصلی کنار گذاشتن قابلیت MST می‌داند و این‌طور بیان می‌کند که «به‌ دلیل پذیرش سریع فناوری NFC توسط اشخاص و تجارت‌ها، با شروع از دستگاه‌هایی که در سال ۲۰۲۱ منتشر می‌شود، سرویس پرداخت سامسونگ برای انجام تراکنش‌ها تمرکز خود را روی پشتیبانی از NFC خواهد گذاشت. اگرچه دستگاه‌هایی که در آینده منتشر می‌شوند فاقد پشتیبانی از MST خواهند بود، کاربرانی که دارای دستگاه‌های سازگار قبلی گلکسی هستند همچنان می‌توانند از پرداخت سامسونگ و MST بهره ببرند».

اینکه سرویس پرداخت سامسونگ یکی از قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود را از دست می‌دهد کمی نا‌امیدکننده است و باعث می‌شود تا پرداخت گوگل به برابری با این سرویس نزدیک‌تر شود. ممکن است سامسونگ پی با بهترین گوشی‌های این سازنده یکپارچگی بهتری داشته باشد، اما با وجود برنامه جایزه‌ دهی پرداخت گوگل و قابلیت بانکداری پلکس (Plex)، ممکن است استفاده از این سرویس در گلکسی S21 انتخاب بهتری باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید