نتیجه تحقیق: کاربران آیفون از گوشی ایلان ماسک استقبال خواهند کرد - تکفارس 
نتیجه تحقیق: کاربران آیفون از گوشی ایلان ماسک استقبال خواهند کرد - تکفارس 
نتیجه تحقیق: کاربران آیفون از گوشی ایلان ماسک استقبال خواهند کرد - تکفارس 

نتیجه تحقیق: کاربران آیفون از گوشی ایلان ماسک استقبال خواهند کرد

مهدی حلوائی
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - 10:26
آیفون ایلان ماسک

هر دو اکوسیستم اندروید و آی او اس طرفداران دوآتشه‌ی زیادی دارد اما احتمالاً این موضوع به دلیل دوقطبی بودن بازار گوشی‌های هوشمند است. اما آیا این وضعیت در صورت وجود یک اکوسیستم سوم نیز پا برجا خواهد بود؟ نظرسنجی وب‌سایت AddictiveTips تا حدودی به این سوال پاسخ داده است.

مطالب مرتبط:

در حال حاضر ۷۲ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند در جهان تحت سلطه‌ی گوشی‌های اندرویدی است اما در آمریکا آیفون بیش از ۵۰ درصد این بازار را به خود اختصاص داده است. وب‌سایت AddictiveTips در نظرسنجی خود از ۱،۰۰۳ شهروند آمریکایی، که ۵۰ درصد از آیفون و ۵۰ درصد از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنند، در خصوص وفاداری خود نسبت به اندروید و آی او اس سوال کرده است.

نرخ وفاداری به برندهای گوشی

در این نظرسنجی، ۹۴ درصد از کاربران آیفون و ۸۰ درصد از کاربران اندروید اعلام کردند که نسبت به برند گوشی خود وفادار هستند. با این وجود، ۸۰ درصد کاربران هر دو گروه همچنین اعلام کردند در صورتی که ایلان ماسک یک گوشی هوشمند جدید را تولید کند، این گوشی را خریداری کرده و دیگر از گوشی فعلی خود استفاده نخواهند کرد. ماسک مدتی پیش اپل را تهدید کرده بود که در صورت حذف اپلیکیشن توییتر از اپ استور، گوشی اختصاصی خود را تولید خواهد کرد.

نظرسنجی یادشده همچنین نشان می‌دهد که ۳۳ درصد از مدیران از گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنند و درآمد کاربران آمریکایی آیفون نیز اندکی بیشتر از کاربران اندروید است (۵۳ هزار دلار در برابر ۴۸ هزار دلار در سال). علاوه بر این، ۶۰ درصد از مدیران اعلام کردند که رابطه‌ی بهتری با کارکنانی که از سیستم‌عامل مشابه آن‌ها استفاده می‌کنند، دارند. همچنین کاربران آیفون و اندروید به‌طور میانگین ۳۸ درصد از زمان کاری خود را صرف استفاده از گوشی خود می‌کنند. در حال حاضر حدود ۳۰۷ میلیون کاربر گوشی هوشمند در آمریکا وجود دارد و از این رو تعداد ۱۰۰۰ نفر از آن‌ها جامعه‌ی آماری کوچکی به حساب می‌آید؛ هرچند که ۱۰۰۰ نفر تعداد کمی نیست و از این رو نمی‌توان اعتبار نظرسنجی یادشده را زیر سوال برد.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید