پوسترهای تبلیغاتی و مشخصات سری پوکو ‌X5 قبل از معرفی فاش شد - تکفارس 
پوسترهای تبلیغاتی و مشخصات سری پوکو ‌X5 قبل از معرفی فاش شد - تکفارس 
پوسترهای تبلیغاتی و مشخصات سری پوکو ‌X5 قبل از معرفی فاش شد - تکفارس 

پوسترهای تبلیغاتی و مشخصات سری پوکو ‌X5 قبل از معرفی فاش شد

افشین نوری
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - 05:11
پوسترهای تبلیغاتی و مشخصات سری پوکو ‌X5 قبل از معرفی فاش شد - تکفارس 

شیائومی قصد دارد گوشی‌های پوکو ‌X5 و X5 پرو را در رویدادی که در روز ۶ فوریه (۱۸ بهمن) برگزار خواهد کرد معرفی کند و تاکنون شایعات زیادی درباره این دو گوشی وجود داشته است و حتی تصاویر و رندرها آن‌ها فاش شده است، حالا در آستانه این رویداد مهم  چندین پوستر تبلیغاتی از آن‌ها فاش شده است که در ادامه ملاحظه می‌کنید‌. این پوسترها دید بسیار خوبی از طراحی و برخی مشخصات آن‌ها در اختیار ما قرار می‌دهند. 

طبق تصاویر و اطلاعاتی که توسط یک افشاگر مطرح به نام Sudhanshu Ambhore فاش شده است، گوشی پوکو X5 از یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED با وضوح فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره خواهد برد و دارای  روشنایی حداکثر ۱۲۰۰ نیت خواهد بود که روشنایی نسبتا خوبی برای یک گوشی هوشمند محسوب می‌شود. ضمن اینکه نمایشگر پوکو X5 از نظر دقت رنگ ۱۰۰ درصد طیف رنگی DCI-P3 را پوشش خواهد داد و از این بابت هم بسیار پیشرفته خواهد بود. یک هول پانچ مرکزی نیز در بالای نمایشگر آن میزبان دوربین سلفی خواهد بود. 

اما پوکو X5 از نظر طراحی نیز بسیار منحصر به فرد خواهد بود و تا حدود زیادی شبیه به گوشی ردمی نوت ۱۲ ۵G خواهد بود. یکی از مشخصه‌های اصلی این گوشی ماژول دوربین بسیار بزرگ آن در پنل پشتی خواهد بود که در زیبایی خاصی به آن خواهد بخشید. در داخل این ماژول سه دوربین مختلف وجود خواهد داشت که شامل یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپبکسلی، یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی خواهند بود. در پنل جلویی نیز یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی وجود خواهد داشت. پوکو X5 از نظر رنگ‌بندی در سه رنگ آبی، سبز و زرد عرضه خواهد شد و باتری آن ظریتی برابر ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت خواهد داشت که با سرعت ۳۳ وات شارژ خواهد شد. این گوشی در بخش نرم‌افزار سیستم عامل اندروید ۱۲ را روی خود اجرا خواهد کرد. 

اما پوکو X5 پرو به عنوان مدل رده‌بالاتر از همان نمایشگر X5 بهره خواهد برد اما مجهز به تراشه قدرتمندتر اسنپدراگون ۷۷۸G خواهد بود و از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با سرعت شارژ ۶۷ وات استفاده خواهد مرد. بنابراین این گوشی با وجود اینکه باتری مشابهی نسبت به مدل استاندارد خواهد داشت اما از فناوری شارژ سریع‌تری پشتیبانی خواهد کرد. در بخش دوربین هم این گوشی مجهز به یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی خواهد برد و دو دوربین دیگر آن مشابه مدل استاندارد خواهد بود. برای دوربین سلفی آن هم از یک ۱۶ مگاپیکسلی استفاده خواهد شد. این گوشی احتمالا نسخه تغییرنام یافته ردمی نوت ۱۲ پرو اسپید ادیشن خواهد بود. 

هنوز قیمت این گوشی‌ها و بازارهای عرضه آن‌ها مشخص نیست و باید منتظر بمانیم و ببینیم که این گوشی‌ها در نهایت با چه مشخصاتی معرفی می‌شوند.

متبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید