شیائومی تاریخ معرفی سری پوکو X5 را رسماً اعلام کرد - تکفارس 
شیائومی تاریخ معرفی سری پوکو X5 را رسماً اعلام کرد - تکفارس 

شیائومی تاریخ معرفی سری پوکو X5 را رسماً اعلام کرد

افشین نوری
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - 22:39
پوکو ایکس 5 پرو

شیائومی قصد دارد به‌زودی چندین گوشی پوکو معرفی کند که شامل پوکو F5 و سری پوکو X5 خواهد بود. گوشی‌های پوکو فروش خوبی در بین مشتریان داشته است و حالا قرار است چندین مدل دیگر به آن‌ها اضافه شود. 

در حالیکه تاکنون شایعات زیادی درباره سری پوکو X5 وجود داشته است، اما حالا شیائومی تاریخ رسمی معرفی آن‌ها را اعلام کرده است. طبق توییتی که این شرکت در صفحه رسمی خود منتشر کرده است، گوشی‌های پوکو X5 و X5 پرو در روز ۶ فوریه (۱۷ بهمن ماه) معرفی خواهند شد. رویداد معرفی آن‌ها به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. 

شیائومی تاریخ معرفی سری پوکو X5 را رسماً اعلام کرد - تکفارس 

گفته می‌شود این دو گوشی به‌ترتیب نسخه تغییرنام یافته ردمی نوت ۱۲ ۵G و ردمی نوت ۱۲ پرو اسپید ادیشن خواهد بود. 

طبق شایعات، پوکو X5 مجهز به یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED با رزولوشن FHD+ و نرخ ۱۲۰ هرتز خواه بود و رابط کاربری MIUI 13 را بر پایه اندروید ۲ اجرا خواهد کرد.    

همچنین تراشه این گوشی اسنپدراکون ۴ نسل ۱ خواهد بود که در کنار رم LPDDR4x و حافظه UFS 2.2 عمل خواهد کرد.  دو دوربین ۴۸ و ۲ مگاپیکسلی نیز در پشت این گوشی وجود خواهد داشت و دوربین سلفی آن ۸ مگاپیکسلی خواهد بود. انتظار می‌رود باتری این گوشی ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی باشد که از سرعت شارژ ۳۳ وات پشتیبانی خواهد کرد‌.‌

از طرفی دیگر، پوکو ایکس ۵ پرو به عنوان جانشین پوکو ایکس ۴ پرو احتمالا تا حدود زیادی شبیه به آن خواهد. مشخصات احتمالی این گوشی شامل نمایشگر ۶.۶۷ اینچی ۱۲۰ هرتزی، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، حداکثر ترکیب رم و حافظه‌ی داخلی ۱۲/۸ گیگابایتی، تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۷۸G و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با فست شارژ ۶۷ واتی می‌شوند.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.