سری شیائومی ۱۲T رکورد فروش در بازارهای جهانی را زد - تکفارس 
سری شیائومی ۱۲T رکورد فروش در بازارهای جهانی را زد - تکفارس 

سری شیائومی ۱۲T رکورد فروش در بازارهای جهانی را زد

افشین نوری
۳۰ دی ۱۴۰۱ - 11:38
شیائومی 12T

گوشی‌های سری شیائومی ۱۲T چند ماه پیش در بازارهای جهانی عرضه شدند و حالا آمار نشان می‌دهند که میزان فروش این مدل‌ها فراتر از حد انتظار بوده است.

لی جون، مدیرعامل شیائومی، با انتشار پستی در توییتر خود گفت که «ما خیلی زودتر از آنچه که برنامه‌ریزی کرده بودیم به هدف فروش سری شیائومی ۱۲T دست یافتیم.»

این سری شامل دو مدل شیائومی ۱۲T و ۱۲T پرو بود که مدل پرو فروش بسیار بهتری داشته است و به همین خاطر لی جون از مشتریان و خریداران این‌گوشی نهایت تشکر را کرده است. این دو مدل، جزو پرچمداران ارزان قیمت بازار محسوب می‌شوند و به‌ترتیب ۵۹۹ و ۷۴۹ یورو قیمت دارند. 

البته نکته جالب اینکه شیائومی هنوز سری ۱۲T را در کشور هند عرضه نکرده است و شاید به‌زودی آن را در این بازار نیز ارائه کند. به این ترتیب انتظار می‌رود که فروش این سری فراتر از آمار کنونی برود.

مشخصات سری شیائومی ۱۲T

هر دو گوشی شیائومی ۱۲T و ۱۲T پرو از یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED با رزولوشن ۲۷۱۲x۱۲۲۰ پیکسل بهره می‌برند و نرخ نوسازی آن‌ها ۱۲۰ هرتز است. ضمنا شیائومی از محافظ نمایشگر گوریلا گلس ۵ در این گوشی‌ها استفاده کرده است. یک سنسور اثر انگشت نیز در زیر نمایشگر آن‌ها وجود دارد. 

از نظر مشخصات داخلی تفاوت‌هایی بین شیائومی ۱۲T و ۱۲T پرو وجود دارد بطوریکه‌ ۱۲T پرو از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس در کنار ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه UFS 3.1 استفاده می‌کند، اما مدل ۱۲T از تراشه دایمنسیتی ۸۱۰۰ اولترا در کنار ۸ گیگابایت رم LPDDR5 و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه UFS 3.1  بهره می‌برد. 

هر دو‌ گوشی مذکور دارای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۱۲۰ وات هستند و سیستم عامل اندروید ۱۲ را با پوسته MIUI 13 اجرا می‌کنند. در بخش دوربین هم هر دو گوشی شیائومی از یک دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی بهره می‌برند، اما دوربین اصلی ۱۲T پرو یک سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی و دوربین اصلی ۱۲T یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی است. در کنار این دوربین‌ها از یک دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی استفاده شده است.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.