یادگیری PHP چقدر زمان میبرد؟ - تکفارس 
یادگیری PHP چقدر زمان میبرد؟ - تکفارس 
یادگیری PHP چقدر زمان میبرد؟ - تکفارس 

یادگیری PHP چقدر زمان میبرد؟

تکفارس
۲۵ دی ۱۴۰۱ - 12:21
یادگیری PHP چقدر زمان میبرد؟ - تکفارس 

آموزش php پروژه محور دغدغه‌های بسیاری از افراد است. به طور کلی، بسیاری می‌خواهند تا یک دوره آموزشی را در مدت کوتاهی بگذرانند و بتوانند به سرعت وارد بازارکار شوند. از آنجایی که PHP یکی از پرطرفدارترین زبانهای برنامه نویسی به شمار می‌رود و گوگل، این زبان را به عنوان پنجمین زبان پر جستجو معرفی کرده است، یک توسعه دهنده PHP شدن یک ایده فوق العاده است. اما اینکه یادگیری PHP چقدر زمان می‌برد، کاملا به شما بستگی دارد. اگر از قبل دوره آموزش برنامه نویسی را گذرانده باشید و با مفاهیم اولیه کدنویسی آشنا باشید، مسیر راه برایتان آسان‌تر خواهد بود.

زبان برنامه نویسی PHP چیست؟

PHP یک زبان برنامه نویسی است که در وب سایتهای بسیاری برای پیاده سازی بخش بک اند (Backend) استفاده می‌شود. بک اند بخشی از وب سایت است که کاربر نمی بیند و به عنوان مغز و منطق سایت شناخته می‌شود. طبق آمار مشخص شده است که در حال حاضر بیش از هفتاد درصد از کل وب سایتهای اینترنت از PHP استفاده می‌کنند.

یک برنامه نویس PHP می‌تواند بخش احراز هویت، مدیریت کاربران یا هر بخش پویای دیگری در یک ‌وب سایت را پیاده سازی کند. به همین دلیل از PHP اغلب برای اجرای کدهای سمت سرور مانند جمع آوری و پردازش داده‌ها و کار با پایگاه داده استفاده می‌شود. جالب است بدانید که وردپرس که یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا در جهان است، با PHP نوشته شده است.

کاربرد PHP چیست؟

در دنیای تکنولوژی، PHP یکی از محبوب ترین زبانهای برنامه نویسی است و موقعیت‌های کاری زیادی به خصوص در داخل ایران برایش وجود دارد. یادگیری PHP به خصوص برای مشاغل فریلنسری بسیار مناسب است. این زبان کاربردها و مزایای بسیاری دارد؛ از جمله:

  • محتوا را به بخش فرانت اند (رابط کاربری و ظاهر سایت) اضافه می‌کند.
  • به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به راحتی صفحاتی مانند ورود و ثبت نام را در یک وب سایت پیاده سازی کنند.
  • به راحتی قابل اتصال با پایگاه داده است.
  • می‌تواند با فایلهای روی سرور کار کند.
  • توانایی جمع آوری و پردازش داده را دارد.
  • می‌توان با آن ربات تلگرام نوشت.
کاربرد های php

آیا یادگیری PHP سخت است؟

جای نگرانی نیست؛ PHP یکی از ساده ترین زبانهای برنامه نویسی برای یادگیری است. در بین تمامی زبان‌های سمت سرور مانند node.js، جنگو و…، PHP برای مبتدیان بهترین انتخاب است تا بتوانند سفر خود را در دنیای برنامه ‌نویسی بک اند شروع کنند. به بیانی دیگر منحنی یادگیری PHP از همه راحت‌تر است و به همین دلیل است که توسط اغلب جوامع به عنوان زبان تازه کاران ترجیح داده می‌شود.

از طرفی دیگر، زبان PHP دارای یکی از بزرگترین جوامع توسعه دهندگان است. این موضوع کمک می‌کند تا برنامه نویسانی که به دنبال راه حلهای مشکلات خود هستند، آسان‌تر و سریع‌تر به جواب برسند.

چگونه می‌توان PHP را سریع یاد گرفت؟

پاسخ این سوال با پاسخ اینکه یادگیری PHP چقدر زمان می‌برد یکسان است: همه چیز به خودتان بستگی دارد. باید بتوانید بهینه‌ترین حالت یادگیری خود را پیدا کرده و آن را برای فهم PHP به کار گیرید.

به طور کلی توصیه می‌شود تا در ابتدای یادگیری PHP، سینتکسها و نوشتار اولیه و مفاهیم پایه PHP (از قبیل تعریف متغیرها) را یاد بگیرید، سپس به سرعت وارد یک پروژه ساده ساده شوید و همزمان با پیاده سازی بخش‌های مختلف آن، دانش خود را کامل کنید. همچنین سایت‌های معتبر زیادی وجود دارد که می‌توانید برای آموزش پی اچ پی از آنها کمک بگیرید. یوتیوب (رایگان) و یودمی (غیررایگان و به زبان انگلیسی) دو وب سایت پرطرفدار در این زمینه هستند.

یک پروژه چگونه تعریف می‌شود؟

وقتی تازه شروع به یادگیری PHP می‌کنید، آشنایی کامل با کلاس‌ها، توابع و قواعد مهم است. پس از اینکه دانش خوبی از مبانی PHP و مهارتهای فنی آن دریافت کردید، باید به سراغ مفاهیم پیچیده‌تر بروید.

هنگام شروع کار بر روی یک پروژه، مطمئن شوید که محصولی که تصمیم به ساخت آن دارید، همان چیزی است که به آن علاقه‌مند هستید. شما در طول پیاده سازی این پروژه یادگیری فعال را تمرین می‌کنید و اگر به این کار علاقه نداشته باشید، بعد از مدتی یادگیری را رها خواهید کرد. علاوه بر این، زمانی که روی یک پروژه کار می‌کنید، روی جدول زمانی پروژه خود، بر آنچه پیاده سازی می‌کنید و تک تک جزئیات آن کنترل دارید.

تعریف پروژه در php

آیا می‌توان PHP را در یک ماه یاد گرفت؟

بله، یادگیری PHP در یک ماه نیز امکان پذیر است؛ اما برای اینکار به دانش قبلی در حوزه کدنویسی نیاز دارید. در کنار آن باید صبر و پشتکار زیادی را در این یک ماه از خود نشان داده و تمام وقت و تمرکز خود را روی یادگیری PHP بگذارید. البته توجه کنید که تسلط بر تمامی موارد موجود در PHP در یک ماه ممکن نیست، اما با تلاش خود و انتخاب یک منبع یادگیری مناسب در این مدت می‌توانید اصول اولیه زبان PHP را یاد بگیرید.

آشنایی با زبان برنامه نویسی PHP و کنار آمدن با چالش یادگیری یک ماهه آن می‌تواند واقعا دشوار باشد؛ زیرا اغلب به همراه PHP نیاز دارید تا با مفاهیم پایگاه داده (مانند MySQL) شیوه راه اندازی آن و اتصال کدهای PHP با بخش پایگاه داده را نیز یاد بگیرید.

چرا یادگیری MySQL مهم است؟

در بخش‌های قبل گفتیم که PHP یک زبان خوب در مدیریت و پردازش داده های فرم است و در این راستا اغلب با یک پایگاه داده ارتباط برقرار می‌کند. برنامه‌های کاربردی وب با قصد پردازش داده از PHP و سپس از ابزاری مانند MySQL برای ذخیره داده‌های جمع آوری شده استفاده می‌کنند.

به عبارتی دیگر، هر زمان که کاربر داده‌ای را به سیستم وارد می‌کند، فرانت اند این داده را به بخش بک اند یا سرور که توسط PHP مدیریت می‌شود ارسال کرده و سپس PHP این داده را از طریق MySQL به پایگاه داده می‌فرستد. پس بدون MySQL تعامل با پایگاه داده امکان پذیر نیست!

یادگیری mysql

یادگیری MySQL چقدر طول می کشد؟

یادگیری MySQL بسیار ساده تر از PHP است. جالب است بدانید که مطالب MySQL به اندازه PHP گسترده و پیچیده نیستند، بنابراین واضح است که یادگیری MySQL در مقایسه با PHP زمان کمتری می‌برد. بهتر است که مطالب پایگاه داده را به همراه PHP به طور همزمان یاد بگیرید، زیرا در PHP با داده‌های مربوط به کاربران سروکار دارید و این داده‌ها باید در یک پایگاه داده ذخیره شوند. این کار فقط با کمک MySQL قابل انجام است.

یادگیری توابع اساسی و مهم MySQL تنها یک هفته زمان می‌برد. این توابع که CRUD نامیده می‌شوند چهار عملکرد اصلی را انجام می‌دهند: ایجاد، خواندن، به روز رسانی و حذف داده.

لاراول چیست؟

لاراول مشهورترین فریمورک PHP است. این فریم ورک مبتنی بر معماری MVC است و به صورت رایگان و متن باز ارائه شده است. لاراول در بین سایر فریمورک‌های PHP از امنیت و سرعت توسعه‌ی بیشتری برخوردار است و با استفاده از آن بدون کمترین تغییری در کدهای اصلی می‌تواند عملکرد بسیاری از بخش‌ها را تغییر دهید. لاراول کتابخانه‌های بسیار متنوعی دارد و سرویس‌های مختلفی را برای برنامه نویسان ارائه می‌دهد. برخی از مزایای دیگر لاراول عبارتند از:

  • لاراول فرصت‌های شغلی ویژه‌ای در داخل و خارج از کشور برای شما فراهم می‌کند.
  • بسیاری از شرکت‌های بزرگ ایرانی و خارجی در حال حاضر از این فریم‌ورک برای توسعه محصولات خود استفاده می‌کنند.
  • سرویس هایی مانند تأیید هویت، دسترسی‌های کاربران، کنسول Artisan، پرداخت و صورتحساب، کش (Cache) و غیره تنها بخش کوچکی از سرویس هایی است که این فریم ورک در اختیار برنامه‌ نویسان قرار می‌دهد.

آموزش لاراول و PHP چقدر زمان میبرد؟

به طور کلی، یادگیری PHP حدود سه تا شش ماه طول می کشد، اما باز هم تاکید می‌کنیم که میزان دقیق زمان یادگیری بستگی به شما دارد. PHP یک زبان برنامه نویسی است که دارای نوشتار و قواعد نسبتا آسان است. اگر عادت دارید به صورت خودآموز پیش بروید با انتخاب یک دوره آموزشی مناسب در زمان مقرر قادر به یادگیری هستید. البته اگر از قبل آموزش برنامه نویسی را گذرانده باشید نیز این زمان کوتاه‌تر خواهد شد و اگر تصمیم بگیرید که تمام وقت خود را به صورت متمرکز صرف یادگیری مفاهیم PHP کنید، این زمان را به حتی حدود دو ماه نیز کاهش می‌دهید.

برای یادگیری فریم ورک لاراول توصیه می‌شود تا ابتدا اصول اولیه PHP را بیاموزید. اگر دانش قبلی مفاهیم اولیه PHP را داشته باشید، در این صورت یادگیری اصول مقدماتی لاراول حداقل سه ماه از شما زمان می‌برد. اما بهتر است بدانید که بسته به نیاز شما در میزان تسلط بر لاراول، این زمان می‌تواند تا یک سال طول بکشد.

جمع بندی

یادگیری PHP چقدر طول میکشد؟ گفتیم که به طور متوسط ​​آشنایی با PHP به همراه مفاهیم MySQL حدود شش ماه طول می‌کشد و برای هر فریمورک PHP مانند لاراول نیز حدود شش ماه (برای تخصص نسبی در فریمورک) به این زمان اضافه می‌شود. یادگیری PHP کار خیلی سختی نیست و PHP یکی از ساده ترین زبان‌های برنامه نویسی برای ورود به دنیای برنامه نویسی (به خصوص در بخش بک اند) است. PHP یکی از اولین انتخابهای توسعه دهندگان برای ایجاد یک سایت می‌باشد. پس اگر کار با آن را یاد بگیرید، می‌توانید برای کسب و کارهای مختلف وب سایت موردنظر را طراحی کنید.

نویسنده مقاله :  نازنین کریمی مقدم متخصص حوزه برنامه نویسی

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید