افشای اطلاعات تازه درباره تراشه های اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و نسل ۴ - تکفارس 
افشای اطلاعات تازه درباره تراشه های اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و نسل ۴ - تکفارس 
افشای اطلاعات تازه درباره تراشه های اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و نسل ۴ - تکفارس 

افشای اطلاعات تازه درباره تراشه های اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و نسل ۴

افشین نوری
۱۹ دی ۱۴۰۱ - 19:33
اسنپدراگون 8 نسل 2

کوالکام اخیرا تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را معرفی کرد و حالا خود را برای توسعه تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ آماده می‌کند. گفته می‌شود این تراشه با استفاده از پروسه N4P شرکت TSMC ساخته خواهد شد. 

در حالیکه هنور چند هفته از معرفی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ نمی‌گذرد شایعاتی درباره تراشه‌های بعدی آن شنیده می‌شود‌. ظاهرا کوالکام قبل از اسنپدراگون ۸ نسل ۳، نسخه پلاس اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را معرفی خواهد کرد که بهبودهایی نسبت آن خواهد داشت. اسنپدراگون ۸ نسل ۳ احتمالا در سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد و رقیب مستقیم A17 خواهد بود. 

امروز نتایج احتمالی گیک بنچ اسنپدراگون ۸ نسل ۳ منتشر شده است که دید خوبی از عملکرد آن در اختیار ما قرار می‌دهد. طبق این اطلاعات، امتیاز تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به‌ترتیب ۱۸۰۰ و ۶۵۰۰ خواهد بود. این در حالیست که امتیاز تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به‌ترتیب ۱۵۰۰ و ۵۲۴۰ شده است. به ابن ترتیب، نسل ۳ در دو بخش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب ۲۰ و ۲۴ درصد سریع‌تر از نسل ۲ خواهد بود.  ‌

البته ما هنوز اطلاعاتی درباره مشخصات داخلی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ نداریم اما گفته می‌شود که این تراشه مجهز به یک هسته قدرتمند Cortex-X3، سه/چهار هسته Cortex-A720 و چهار/سه هسته Cortex-A510 خواهد بود. ضمنا این پردازنده با استفاده از فناوری N4P شرکت TSMC ساخته خواهد شد و شایعات قبلی که به فناوری ساخت N3E اشاره کرده بودند صحت ندارد. 

درباره تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ نیز شایعاتی وجود دارد و گفته می‌شود که در سال ۲۰۲۵ با معماری ۶+۲ با هسته‌های Phoenix L و Phoenix M شرکت Nuvia و با استفاده از فناوری N3E شرکت TSMC ساخته خواهد شد. این برای اولین بار خواهد بود که از هسته‌های Nuvia در تراشه‌های اسنپدراگون استفاده خواهد شد و باید منتظر بمانیم و ببینیم که عملکرد آن‌ها در مقایسه با هسته‌های ARM چگونه خواهد بود. 

 منبع: NT

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید