مشخصات اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و رد مجیک ۹ فاش شد - تکفارس 
مشخصات اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و رد مجیک ۹ فاش شد - تکفارس 
مشخصات اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و رد مجیک ۹ فاش شد - تکفارس 

مشخصات اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و رد مجیک ۹ فاش شد

مهدی حلوائی
۴ شهریور ۱۴۰۲ - 08:52
اسنپدراگون 8 نسل 3

افشاگری به نام DCS امروز نتایج عملکرد گوشی رد مجیک ۹ و تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ آن در بنچمارک گیک بنچ را منتشر کرد.

مطالب مرتبط:

بر اساس گزارش این افشاگر، نسخه‌ی معمولی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ (نسخه‌ی ویژه‌ی این تراشه برای گوشی‌های گلکسی S24 سامسونگ در دست ساخت است) از ترکیب ۲+۵+۱ هسته شامل یک هسته‌ی اصلی X4 با فرکانس ۳.۱۹ گیگاهرتز، پنج هسته‌ی A720 با فرکانس ۲.۹۶ گیگاهرتز و دو هسته‌ی A520 با فرکانس ۲.۲۷ گیگاهرتز بهره می‌برد. همچنین تراشه‌ی گرافیکی این پردازنده آدرنو ۷۵۰ خواهد بود. انتظار می‌رود که فرکانس هسته‌ی اصلی نسخه‌ی ویژه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ از نسخه‌ی معمولی آن بالاتر باشد.

بنچمارک اسنپدراگون 8 نسل 3

گزارش DCS همچنین نشان می‌دهد که گوشی رد مجیک شرکت نوبیا با سیستم‌عامل اندروید ۱۴ و ۱۲ گیگابایت رم به بازار عرضه می‌شود. این گوشی موفق شد تا در بنچمارک گیک بنچ نمره‌ی تک‌هسته‌ای ۱۵۹۶ و چندهسته‌ای ۵۹۷۷ را به دست بیاورد.

پیش‌بینی می‌شود کوالکام تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را در ماه اکتبر و در رویداد اسنپدراگون سامیت معرفی کند. بر اساس گزارش‌های قبلی، این تراشه بر پایه‌ی فرآیند تولید ۴ نانومتری N4P شرکت TSMC طراحی شده و به همین دلیل قیمت بالاتری نسبت به نسخه‌های قبلی خواهد داشت. قرار است از این تراشه در گوشی‌های گیمینگ و پرچمدارانی مانند سری گلکسی S24 استفاده شود و گوشی‌های ضعیف‌تر از تراشه‌های نسل قبلی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و سری دایمنسیتی شرکت مدیاتک استفاده کنند.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید