گوگل کروم به‌زودی دانلودهای ناامن را مسدود می کند - تکفارس 
گوگل کروم به‌زودی دانلودهای ناامن را مسدود می کند - تکفارس 
گوگل کروم به‌زودی دانلودهای ناامن را مسدود می کند - تکفارس 

گوگل کروم به‌زودی دانلودهای ناامن را مسدود می کند

افشین نوری
۱۳ دی ۱۴۰۱ - 08:03
گوگل کروم

به نظر می‌رسد گوگل به دنبال ارائه قابلیتی برای مرورگر کروم است که باعث بهبود امنیت این مرورگر خواهد شد و جلوی بسیاری از دانلودهای مشکوک را خواهد گرفت. 

گوگل در نسخه‌های قبلی کروم سعی کرده بود با برقراری ارتباط‌های امن از طریق پروتکل‌های HTTPS این کار را انجام دهد و حالا در نسخه جدید بتا کروم این قابلیت بهبود یافته است و یک گزینه “HTTPS only” اضافه شده است. این قابلیت فقط صفحات وب HTTPS را نمایش خواهد داد و برای وب‌سایت‌هایی که از این پروتکل پشتیبانی نمی‌کنند، به کاربران هشدار داده خواهد شد که در یک صفحه ناامن قرار دارند. 

این قابلیت همچنین دانلودها را نیز در بر خواهد گرفت و و مانع از دانلود شدن هر فایلی در صفحات فاقد پروتکل HTTPS خواهد شد. بنابراین کاربران امکان دانلود از وب‌سایت‌های ناامن HTTP را نخواهند داشت و مرورگر کروم جلوی آن را خواهد گرفت. 

البته امکان برداشتن این محدودیت دانلود برای کاربران وجود خواهد داست، اما این کار صرفا به‌صورت دستی قابل انجام خواهد بود. ظاهرا این قابلیت فعلا در حال توسعه‌ی بیشتر است و قرار است امکانات بیشتری به آن اضافه شوند. در حال حاضر، برای استفاده این قابلیت در نسخه جدید کروم، کاربران می‌توانند فلگ block insecure downloads# را در صفحه chrome:/flags فعال کنند. 

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که بازخورد این قابلیت در بین کاربران چگونه خواهد بود و آیا این قابلیت واقعا قادر به مسدود کردن دانلودهای ناامن خواهد بود یا نه.

 منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید