حتی کارکنان خود گوگل نیز به حالت Incognito مرورگر کروم اعتماد ندارند - تکفارس 
حتی کارکنان خود گوگل نیز به حالت Incognito مرورگر کروم اعتماد ندارند - تکفارس 
حتی کارکنان خود گوگل نیز به حالت Incognito مرورگر کروم اعتماد ندارند - تکفارس 

حتی کارکنان خود گوگل نیز به حالت Incognito مرورگر کروم اعتماد ندارند

افشین نوری
۲۳ مهر ۱۴۰۱ - 21:18
گوگل کروم

حالت ناشناس (Incognito) در مرورگر کروم به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌طور مخفیانه در فضای آنلاین گشت‌وگذار کنند، اما به نظرمی‌رسد که این قابلیت چندان هم امن نیست.

بلومبرگ گزارش داده است که Lorraine Twohill رئیس مارکتینگ گوگل با ارسال نامه‌ای به ساندار پیچای مدیرعامل گوگل از او خواسته است که‌ حالت ناشناس کروم را کاملا پرایوت کند. گوگل در همین زمینه با یک شکایت ۵ میلیارد دلاری نیز روبه‌روست و در این شکایت ادعا شده است که کارمندان گوگل به تاریخچه مرورگر کروم در حالت ناشناس دسترسی دارند. 

اگر در کاربرد اصلی حالت ناشناس کروم دقت کنیم متوجه می‌شویم که این حالت فقط تاریخچه جستجوی شما را از سایر کاربرانی که ممکن است از کامپیوتر شما استفاده کنند مخفی می‌کند. بنابراین این موضوع به معنای عدم دسترسی خود گوگل به آن نیست. طبق شکایتی که در دادگاه تگزاس آمریکا ثبت شده، ادعاهای گوگل در رابطه با حالت ناشناس کاملا گمراه‌کننده و نادرست بوده است و باید در این‌باره جوابگو باشد.

با این حال، گوگل این اتهامات را رد کرده و بر امنیت کامل حالت ناشناس در مرورگر کروم تاکید کرده است. البته طبق گزارش بلومبرگ، برخی کارکنان گوگل اعتراف کرده‌اند که حالت Incognito برخلاف آنچه مردم تصور می‌کند امن نیست و اطلاعات آن‌ها به‌طور کامل محافظت‌شده نیست. 

در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که نتیجه این دعوای حقوقی به کجا ختم‌ می‌شود.  

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید