تسلا بار دیگر قوانین کار آمریکا را زیر پا گذاشت - تکفارس 
تسلا بار دیگر قوانین کار آمریکا را زیر پا گذاشت - تکفارس 
تسلا بار دیگر قوانین کار آمریکا را زیر پا گذاشت - تکفارس 

تسلا بار دیگر قوانین کار آمریکا را زیر پا گذاشت

مهدی حلوائی
۱۱ دی ۱۴۰۱ - 10:55
تسلا

بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ، هیئت ملی روابط کار (NLRB) از تسلا به دلیل نقض یکی از قوانین کار آمریکا شکایت کرده است. ظاهراً تسلا از کارکنان خود در اورلندو خواسته تا در خصوص شرایط کاری و میزان حقوق خود با افراد دیگر صحبت نکنند و همین موضوع به شکایت نهاد یادشده منجر شده است.

مطالب مرتبط:

NLRB در شکایت خود ادعا کرده است که تسلا کارکنان خود را از بحث و گفت‌وگو با دیگران در خصوص استخدام، اخراج و فسخ قرارداد کارکنان منع کرده است. کایلا بالدو (Kayla Baldo)، سخنگوی NLRB، اعلام کرده که این موضوع در تاریخ دسامبر ۲۰۲۱ تا ژانویه‌ ۲۰۲۲ اتفاق افتاده و قرار است که در ماه فوریه‌ دادگاهی برای رسیدگی به آن تشکیل شود.

هیئت ملی روابط کار آمریکا تا به حال چندین شکایت را علیه تسلا به ثبت رسانده است. این نهاد در ماه آگوست اعلام کرده بود که قانون ممنوعیت استفاده از لباس‌های دارای لوگوی اتحادیه در کارخانه‌های تسلا باید حذف شود. NLRB همچنین در سال ۲۰۲۱ از ایلان ماسک به خاطر توییتی که به مخالفت او با ایجاد اتحادیه اشاره داشت، شکایت کرده و اخراج ریچارد اورتیز (Richard Ortiz)، یکی از فعالان موافق تشکیل اتحادیه، را غیرقانونی دانسته بود.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید