یک حفره امنیتی بزرگ در اندروید کشف شد - تکفارس 
یک حفره امنیتی بزرگ در اندروید کشف شد - تکفارس 
یک حفره امنیتی بزرگ در اندروید کشف شد - تکفارس 

یک حفره امنیتی بزرگ در اندروید کشف شد

افشین نوری
۸ دی ۱۴۰۱ - 22:10
گوشی‌های اندرویدی

در یک ‌تحقیق جدید، محققان پنج دانشگاه آمریکایی روشی را کشف کرده‌اند که با استفاده از آن می‌توان به برخی اطلاعات کاربران در حین صحبت‌های تلفنی در گوشی‌های اندرویدی دسترسی پیدا کرد. ظاهرا این کار از طریق سنسورهایی که در داخل گوشی‌ها وجود دارد قابل انجام است.  

محققان اسم این روش را EarSpy گذاشته‌اند. در این روش با استفاده از آنالیز لرزش‌هایی که توسط اسپیکر و سایر سنسورها ارسال می‌شود می‌توان اطلاعاتی را درباره تماس‌‌های تلفنی و موضوع صحبت کاربران به دست آورد. 

این روش، بر پایه فناوری یادگیری ماشین توسعه یافته است و محققان دانشکاه‌های تگزاس، تمپل، دایتون، راتچرز و نیوجرسی در آن مشارکت داشته‌اند. البته روش EarSpy بدون استفاده از تجهیزات پیشرفته صوتی امکان‌پذیر نیست و از طرفی، دقت آن در تمام‌ گوشی‌ها یکسان نیست و بستگی به مشخصات فنی گوشی‌ها دارد. 

البته اطلاعات به دست آمده از این روش کمی محدود است و محققان گفته‌اند که در این روش مثلا می‌توان جنسیت تماس‌گیرنده را با دقت ۸۸.۷ درصد تشخیص دهد. همچنین دقت تشخیص صدای کاربران در این روش بین ۳۳ تا ۴۱ درصد و دقت تشخیص caller ID آن‌ها حدود ۷۴ درصد است. انتظار می‌رود با پیشرفته‌تر شدن هوش مصنوعی، این درصدها افزایش یابند و به ۱۰۰ درصد نزدیک شوند‌.‌ 

البته جای هیچ نگرانی از بابت استفاده عمومی از این روش وجود ندارد چراکه EarSpy نمی‌تواند به محتوای گفتگوها و جزییات آن‌ها دسترسی داشته باشد‌. در واقع هدف محققان از توسعه این روش آن بود که نشان دهند هکرها چگونه در گوشی‌های ما نفوذ می‌کنند. 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید