فروش سری آیفون ۱۴ در سال ۲۰۲۲ افت شدیدی خواهد داشت - تکفارس 
فروش سری آیفون ۱۴ در سال ۲۰۲۲ افت شدیدی خواهد داشت - تکفارس 
فروش سری آیفون ۱۴ در سال ۲۰۲۲ افت شدیدی خواهد داشت - تکفارس 

فروش سری آیفون ۱۴ در سال ۲۰۲۲ افت شدیدی خواهد داشت

مهدی حلوائی
۷ دی ۱۴۰۱ - 21:16
آیفون 14

بر اساس گزارش جدید شرکت تخقیقاتی ترندفورس (TrendForce)، فروش گوشی‌های آیفون ۱۴ در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۲ به ۷۸.۱ میلیون واحد کاهش پیدا خواهد کرد. ظاهراً اپل سعی دارد تا علاوه بر فاکسکان، وظیفه‌ی تولید و مونتاژ گوشی‌های خود را به شرکت‌های دیگری نیز بسپارد.

در حال حاضر فاکسکان با مشکلات متعددی، از جمله شیوع مجدد کووید ۱۹ در چین، دست و پنجه نرم می‌کند و ظاهراً این موضوع باعث شده تا اپل شرکت ویتنامی Luxshare Precision را نیز به جمع زنجیره‌ی تامین خود برای مونتاژ گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس اضافه کند.

هرچند که تا به حال شرکت‌های تایوانی در ساخت گوشی‌های آیفون نقش نداشته‌اند اما به‌نظر می‌رسد که اپل علاوه بر افزایش ظرفیت تولید گوشی‌های خود در هند قصد دارد تا از اواسط سال ۲۰۲۳ بخشی از خط تولید سری آیفون را به ویتنام منتقل کند. پیش‌بینی می‌شود که هند و ویتنام تا چند سال آینده چیزی حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد از گوشی‌های اپل را تولید کنند.

با توجه به گزارش ترندفورس، به‌نظر می‌رسد که اپل در سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال ۲۰۲۳ تنها ۴۷ میلیون دستگاه گوشی آیفون را به بازار عرضه خواهد کرد که افت ۲۲ درصدی آن نسبت به سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی را نشان می‌دهد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید