شیائومی هزاران نفر از کارکنان خود را اخراج می کند - تکفارس 
شیائومی هزاران نفر از کارکنان خود را اخراج می کند - تکفارس 
شیائومی هزاران نفر از کارکنان خود را اخراج می کند - تکفارس 

شیائومی هزاران نفر از کارکنان خود را اخراج می کند

افشین نوری
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - 16:51
لوگو شیائومی

بحران اقتصاد جهانی باعث شده تا اکثر شرکت‌ها دست به تعدیل نیرو بزنند و حالا به نظر می‌سد که شیائومی نیز دچار این مشکل شده است. 

تاکنون شرکت‌های فناری زیاپی مثل متا، توییتر و آمازون اقدام به اخراج کارکنان خود با توجیه کاهش هزینه‌ها کرده‌اند و شرایط کاری برای اکثر کارگران بسیار سخت شده است. 

شرکت شیائومی نیز با وجود اینکه عملکرد نسبتا خوبی در سال جاری داشته ست اما ظاهرا این شرکت نیز تحت‌تاثیر عوامل جهانی قرار گرفته است و قصد دارد چندین هزار نفر از کارکنان واحدهای مختلف خود را تعدیل نیرو کند‌. یک رسانه چینی گزارش داده است که کارکنان بخش‌های گوشی هوشمند، اینترنت و واحد چین این شرکت تعدیل نیروی بیشتری خواهند داشت. 

طبق این گزارش، برخی واحدها تا ۷۵ درصد و برخی تا ۴۰ درصد تعدیل نیرو خواهند داشت. به نظر می‌رسد در مجموع حدود ۱۵ درصد از کارکنان شیائومی از کار بیکار خواهد شد. البته شیائومی سعی خواهد کرد بخشی از مخارج این کارکنان را تامین کند. 

شیائومی امسال سودآوری چندان خوبی نداشت و در سه ماهه‌های اول، دوم و سوم سال جاری به‌ترتیب ۵۲.۹%, ۶۷.۱% و ۵۹.۱% سودآوری کمتری نسبت به سه‌ماهه‌های مشابه سال ۲۰۲۱ داشته است. بنابراین طبیعی است که این شرکت برای کاهش هزینه‌های خود بخشی از نیروهایش را تعدیل کند. شیائومی هم‌اکنون حدود ۳۳ هزار نیرو دارد و باید منتظر بمانیم و ببینیم که درنهایت چند درصد از آن‌ها را عدیل خواهد کرد.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید