توییتر مجبور شد اکانت مسدود شده چندین ژورنالیست مشهور را بازگرداند - تکفارس 
توییتر مجبور شد اکانت مسدود شده چندین ژورنالیست مشهور را بازگرداند - تکفارس 
توییتر مجبور شد اکانت مسدود شده چندین ژورنالیست مشهور را بازگرداند - تکفارس 

توییتر مجبور شد اکانت مسدود شده چندین ژورنالیست مشهور را بازگرداند

افشین نوری
۲۶ آذر ۱۴۰۱ - 14:58
توییتر

توییتر اخیرا یک حساب کاربری معروف را که جت شخصی ایلان ماسک را برای اهداف زیست‌محیطی ردیابی می‌کرد بست و در اقدام دیگری اکانت چندین ژورنالیست را مسدود کرد. این اقدامات توییتر مورد انتقاد کاربران قرار گرفت و حالا این انتقادت باعث شده تا توییتر مجبور به بازگردانی اکانت ژورنالیست‌های مذکور شود. ‌

ایلان ماسک چند روز پیش اعلام کرد که اکانت توییتری ElonJet را به خاطر ردیابی مسیر پرواز جت شخصی او مسدود می‌کند‌ و در توجیه این کار خود گفت که انتشار اطلاعات جت او ممکن است برای جان او و خانواده‌اش خطرناک باشد.

ماسک گفت که هر اکانتی که اطلاعات شخصی سایر کاربران را به هر نحوی منتشر کند مسدود خواهد شد و در مورد ElonJet نیز این موضوع صاق بود. البته صاحب این اکانت هدف خودش را مسائل زیست‌محیطی بیان کرده است و رفتار توییتر در مسدود کردن اکانت خوش را غیرمنصفانه و مخالف آزادی بیان قلمداد کرده است.

نکته جالب اینکه توییتر اکانت چندین ژورنالیست را که لینک‌های مرتبط با ElonJet را بازنشر داده بودند مسدود کرد و در واقع توییتر با این اقدام خود نشان داد که آزادی بیان را به هیچ وجه تحمل نمی‌کند و وعده‌های قبلی ایلان ماسک‌ کاملا توخالی بوده است. این خبرنگاران شامل Ryan Mac از نیویورک تایمز، Donie O’Sullivan از سی‌ان‌ان، Drew Harwell از واشینگتن پست، و Micha Lee, Mashable’s Matt Binder, Aaron Rupar و Tony Webster از خبرگزاری اینترسپت می‌شدند.

البته توییتر بعد از این اتفاقات با انتقادات زیادی مواجه شد و حالا مجبور شده است که اکانت ژورنالیست‌های مذکور را بازگرداند. ماسک در همین رابطه یک نظرسنجی نیز انجام داده بود که نشان می‌داد اکثر کاربران خواهان بازگردانی اکانت این خبرنگاران بودند.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید