توییتر حساب کاربری چندین ژورنالیست سرشناس را مسدود کرد - تکفارس 
توییتر حساب کاربری چندین ژورنالیست سرشناس را مسدود کرد - تکفارس 
توییتر حساب کاربری چندین ژورنالیست سرشناس را مسدود کرد - تکفارس 

توییتر حساب کاربری چندین ژورنالیست سرشناس را مسدود کرد

افشین نوری
۲۵ آذر ۱۴۰۱ - 16:34
ایلان ماسک توییتر

از زمانیکه ایلان ماسک توییتر را خریداری کرده است اخبار و شایعات زیادی حول‌و‌حوش این شرکت وجود دارد و با وجود اینکه ماسک قبل از خرید توییتر وعده آزادی بیان را در این شبکه اجتماعی داده بود حالا شاهد هستیم که او حرف‌های خود را فراموش کرده است و بسیاری از اکانت‌ها در حال مسدود شدن هستند‌. 

همین چند روز پیش، توییتر حساب کاربری شخصی که جت افراد سرشناس از جمله ایلان ماسک را ردیابی می‌کرد حذف کرد  و ایلان ماسک‌ در توجیه این کار گفته است که اکانت مذکور می‌توانست برای خودم و خانوده‌ام خطرناک‌باشد. این در حالیست که اکانت مسدوده‌شده ElonJet@ هدف خود از ردیابی جت شخصی افراد سرشناس را کمک به محیط زیست عنوان کرده بود و به هیچ‌وجه قصد سوءاستفاده از اطلاعات مسیر پرواز جت‌ها را نداشت. 

ماسک در همین رابطه با انتشار توییتی گفته است هر اکانتی که اطلاعات دیگران را منتشر کند مسدود خواهد شد و هیچ استثنایی در این زمینه وجود نخواهد داشت. ماسک سپس در توییت دیگری یک ویدیو منتشر کرد که نشان می‌داد یک نفر مدعی شده است پسر او را دنبال می‌کند و می‌خواسته از این طریق از ماسک اخاذی کند‌ یا به پسرش آسیبی برساند. 

اما کار به همین جا ختم ‌‌نشد و تویبتر اکانت‌های چندین ژورنالیست و خبرنگار را نیز مسدود کرد. این خبرنگاران شامل Ryan Mac از نیویورک تایمز، Donie O’Sullivan از سی‌ان‌ان، Drew Harwell از واشینگتن پست، و Micha Lee, Mashable’s Matt Binder, Aaron Rupar و Tony Webster از خبرگزاری اینترسپت می‌شوند. 

ماسک دلیل حذف شدن اکانت‌ آن‌ها را منتشر کردن لینک‌‌هایی از سایر اکانت‌های ElonJet در فیس بوک و ماستودون عنوان کرده است. توییتر حتی اکانت توییتری ماستودون را حذف کرد که باز هم دلیل این کتر بازنشر لینک‌های ElonJet ذکر شده است. توییتر همچنین اجازه انتشار هیچ لینکی را که مرتبط با ElonJet باشد به کاربران نمی‌دهد. 

ماسک با راه‌اندازی یک نظرسنجی در توییتر از کاربران پرسید که آیا چه زمانی باید اکانت‌هایی که مسیر سفرهای او را منتشر می‌کردند ار مسدود بودگی در بیاورد. گزینه‌های این نظرسنجی شامل ‘Now,’ ‘Tomorrow,’ ‘7 days from now’ و ‘Longer’  می‌شدند که ۴۳ درصد now را انتخاب کردند. ماسک سپس این نظرسنجی را مجددا فقط با دو گزینه t ‘Now’ و ‘In 7 Days’ انجام داد که ۶۰ درصد Now پاسخ دادند.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید