ایلان ماسک ۳.۵۸ میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت - تکفارس 
ایلان ماسک ۳.۵۸ میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت - تکفارس 
ایلان ماسک ۳.۵۸ میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت - تکفارس 

ایلان ماسک ۳.۵۸ میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت

مهدی حلوائی
۲۴ آذر ۱۴۰۱ - 10:51
ایلان ماسک توییتر

بر اساس اسناد ثبت‌شده‌ی جدید در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، ایلان ماسک به‌تازگی ۳.۵۸ میلیارد دلار دیگر از سهام شرکت تسلا را به فروش رسانده است. گزارش خبرگزاری وال استریت جورنال نشان می‌دهد که ماسک از ماه نوامبر ۲۰۲۱ تا به امروز در مجموع ۳۹ میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخته است.

ایلان ماسک، که چند روز پیش لقب ثروتمندترین فرد دنیا را نیز از دست داد، آخرین بار در ماه نوامبر گذشته ۳.۴ میلیارد دلار از سهام تسلا را به فروش رسانده بود و پیش از آن نیز در ماه‌های آپریل و آگوست به ترتیب ۸.۴ و ۶.۹ میلیارد از سهام این شرکت خودروسازی را فروخته بود. این در حالی است که ماسک پس از هر فروش اعلام کرده بود که دیگر قصد فروش سهام این شرکت را ندارد.

مدیر عامل تسلا پس از تصاحب توییتر با مشکلات متعددی مواجه شده و برای مثال، شرکت‌های تبلیغاتی پس از روی کار آمدن او از تبلیغ در این پلتفرم خودداری کرده‌اند. این در حالی است که سال گذشته ۸۹ درصد از درآمد توییتر از بخش تبلیغات به دست آمده بود. ماسک همچنین بخش بزرگی از نیروی کار توییتر را از کار برکنار کرده و باید سالانه مبلغ ۱ میلیارد دلار را به عنوان بدهی به افراد و بانک‌هایی که در خرید توییتر به او کمک مالی کرده‌اند، بپردازد.

در حال حاضر به‌نظر می‌رسد که فروش سهام تسلا تنها راه حل موجود برای پرداخت بدهی یادشده است. ارزش سهام این شرکت در حال حاضر ۱۵۸،۶۰ دلار بوده که بر اساس گزارش وال استریت جورنال، کمترین میزان در طی دو سال گذشته می‌باشد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید