حملات سایبری به یک کشور کوچک منجر به تعطیلی یک ماهه مراکز دولتی آن شد - تکفارس 
حملات سایبری به یک کشور کوچک منجر به تعطیلی یک ماهه مراکز دولتی آن شد - تکفارس 
حملات سایبری به یک کشور کوچک منجر به تعطیلی یک ماهه مراکز دولتی آن شد - تکفارس 

حملات سایبری به یک کشور کوچک منجر به تعطیلی یک ماهه مراکز دولتی آن شد

افشین نوری
۲۰ آذر ۱۴۰۱ - 07:22
گوگل

در سال‌های اخیر حملات سایبری به زیرساخت‌های دولتی شدت یافته است و حالا یک حمله هکری به مراکز دولتی کشور Vanuatu به مدت یکماه است که از خدمت رسانی آنلاین به شهروندان خود عاجز مانده است. هنوز منشا این حملات مشخص نیست اما تقرییا اکثر سرویس‌های دولتی از کار افتاده است. 

در اپایل ماه نوامبر امسال، دولت Vanuatu اعلام کرد که با حملات سایبری گسترده مواجه شده است و سیستم‌های کامپیوتری دولتی کاملا غیرفعال شده‌اند‌. این اتفاق باعث شده تا دسترسی به ایمیل‌ها و سرویس‌های پرداخت مالیات و خدمات پزشکی وحود نداشته باشد و حالا دولت مجبور است که این کارها را به‌صورت کاغذی انجام دهد. 

برخی گزترش‌ها گفته‌اند که شاید این حملات از نوع باج‌افزار باشند اما دولت Vanuatu هنوز این موضوع را تائید نکرده است. اخیرا حملات مشابهی به Suffolk County نیز انجام شده بود که منجر به خاموشی تمام سیستم‌های کامپیوتری شد. ظاهرا هدف این حملات دسترسی به اطلاعات شخصی شهروندان مثل شماره تلفن و شماره گواهینامه آن‌ها بوده است‌. دولت انگشت اتهام را به سمت یک گروه هکری به نام BlackCat گرفت که قبلا حملاتی را نیز در فلوریدا و ایتالیا انجام داده بودند. 

به نظر می‌رسد هکرها مناطق و کشورهای کوچک مثل Suffolk County و Vanuatu را به‌عنوان هدف حملات سایبری خود انتخاب می‌کنند تا سریع‌تر به اهداف خود برسد. مراکز دولتی این مناطق معمولا سپرهای امنیتی خوبی ندارند و این موضوع کار نفوذ را راحت‌تر می‌کند‌. 

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که در روزهای آینده چه اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر می‌شود.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید