برنامه مدیریت پسورد LastPass هک شد - تکفارس 
برنامه مدیریت پسورد LastPass هک شد - تکفارس 
برنامه مدیریت پسورد LastPass هک شد - تکفارس 

برنامه مدیریت پسورد LastPass هک شد

افشین نوری
۱۰ آذر ۱۴۰۱ - 18:05
برنامه مدیریت پسورد LastPass هک شد - تکفارس 

برنامه LastPass به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های مدیریت پسورد مورد حمله هکری قرار گرفت. این سرویس که بیش از ۳۳ میلیون کاربر و ۱۰۰ هزار مشتری سازمانی دارد بسیتر مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد و حمله اخیر می‌تواند اطااعات آن‌ها را در معرض خطر قرار دهد‌.

رئیس LastPass  ضمن تایید این اتفاق گفته است که خوشبختانه پسورد کاربران در امنیت کامل قرار دارد و تیم امنیتی این شرکت بلافاصله متوجه‌ فعالیت غیرعادی هکرها در سرورها شدند و خیلی سریع علیه آن اقدام کردند. 

به نظر می‌رسد هکرها با استفاده از اطلاعاتی که چند ماه پیس در یک حمله مشابه به دست آورده بودند اقدام به این‌ کار کرده‌اند. به نظر می‌رسد گرایش هکرها به سرویس‌های مدیریت پسورد به‌تدریج در حال افزایش است و این ‌موضوع می‌تواند بسیار نگران‌کننده باشد. LastPass به کاربران توصیه کرده است که پسورد خود را تغییر ندهند.  ‌

این شرکت گفته است که تیم امنیتی آن‌ها همچنان در حال کار روی روی این مساله هستند و به دنبال ردپای هکرها هستند. این شرکت همچنین با یک شرکت امنیتی به نام Mandiant در این زمینه همکاری می‌کند.  ‌

متاسفانه به نظر می‌رسد سرویس LastPass با وحود تبلیغات زیادی که درباره آن وجود دارد چندان امن نیست‌. در سال‌های گذشته نیز این سرویس مورد حمله هکرها قرار گرفته است و و باید ببینیم‌ که مدیران این شرکت چه فکری برای حل این مشکل می‌کنند‌.

در هر حال، به کاربران توصیه می‌شود که در چنین سرویس‌هایی از روش تایید هویت دو مرحله‌ای استفاده کنند تا احتمال هک پسورد آن‌ها به حداقل برسد.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید