در یک اتفاق نادر، هکرها مورد حمله هکری قرار گرفتند - تکفارس 
در یک اتفاق نادر، هکرها مورد حمله هکری قرار گرفتند - تکفارس 

در یک اتفاق نادر، هکرها مورد حمله هکری قرار گرفتند

افشین نوری
۳ آذر ۱۴۰۱ - 11:27
در یک اتفاق نادر، هکرها مورد حمله هکری قرار گرفتند - تکفارس 

این‌روزها هکرها از روش‌های مختلفی برای دسترسی به اطلاعات کاربران استفاده می‌کنند اما حالا برعکش اتفاق افتاده است و یک استارتاپ امنیتی به نام Buguard خود هکرها را هک کرده است. 

طبق یک گزارش جدید، موسسه مذکور توانسته با ایجاد اختلال در سرورهای بدافزار هکرها آن را از کار بیندازد بطوریکه این موسسه موفق شده کنترل پنج سرور C&C هکرها را در اختیار بگیرد. 

این ضد حمله به هکرها درست بعد از آن اتفاق افتاد که کد منبع یک بدافزار به نام Mars Stealer درز پیدا کرد و این موضوع باعث شد تا هکرها اقدام به تنظیم مجدد سرورهای خود به‌طور مستقل کنند و همین موضوع باعث بروز مشکلاتی گردید که امکان دسترسی به این سرورها را راحت کرد.

ظاهرا هکرها از دستورالعمل‌های اشتباهی برای تنظیم سرورهای خود استقاده کرده بودند و حالا کارشناسان موسسه Buguard توانسته به همه اطلاعاتی کن این هکرها در سرورهای خود ذخیره کرده بودند دسترسی پیدا کنند و همه آن‌ها را پاک کنند‌. این اطلاعات شامل داده‌هایی می‌شد که توسط هکرها از کاربران دزدیده شده بودند و آن‌ها همچنین موفق شدند پسوردهای Mars Stealer را اسکن کنند تا هکرها امکان استفاده مجدد از آن را نداشته باشند‌. حالا پنج سرور در اختیار تیم مهندسی Buguard است و هکرها هیچ کاری از دست‌شان بر نمی‌آید. 

موسسه  در تلاش است تا سرورهای بیشتری را در اختیار بگیرد و حمایت مقامات دولتی را جذب خود تا از این طریق بتواند برای هکرها ایجاد مشکل کند‌ در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم در ادامه چه اتفاقاتی می‌افتد.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید