برگه تغییرات رابط کاربری MIUI 14 شیائومی منتشر شد - تکفارس 
برگه تغییرات رابط کاربری MIUI 14 شیائومی منتشر شد - تکفارس 
برگه تغییرات رابط کاربری MIUI 14 شیائومی منتشر شد - تکفارس 

برگه تغییرات رابط کاربری MIUI 14 شیائومی منتشر شد

افشین نوری
۱۰ آذر ۱۴۰۱ - 07:22
رابط کاربری MIUI 14

شیائومی قرار بود رابط کاربری MIUI 14  را در کنار سری شیائومی ۱۳ معرفی کند، اما ظاهرا ان رویداد به تعویق افتاده است. با این‌حال، یک افشاکر به نام Kacper Skrzypek برگه‌ تغییرات آن را فاش کرده است که ما را با قابلیت‌های جدید این سیستم عامل بیشتر آشنا می‌کند. 

شیائومی قبلا ادعا کرده بود که MIUI 14 بسبار سبک و کم‌حجم خواهد بود و فضای کمتری از حافظه اشغال خواهد کرد. حالا برگه تغییرات این رابط کاربری آن را تائید کرده است. 

طبق این برگه، معماری سیستم رابط کاربری MIUI 14 بهبود یافته است که این موضوع باعث خواهد شد تا اپلیکیشن‌های پیش‌نصب و شخص‌ثالث خیلی روان‌تر اجرا شوند و در نتیجه حافظه کمتری درگیر آن‌ها شود و مصرف انرژی گوشی نیز به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

تغییر بعدی در رابط کاربری MIUI 14 گزینه‌های شخصی‌سازی آن است که به‌مراتب بیشتر از رابط کاربری قبلی هستند و از طرفی هم فرمت‌های ویجت جدیدی برای ترکیب با یکدیگر وجود خواهند داشت که برای کاربران می‌تواند بسیار جذاب باشد. 

شیائومی قابلیت‌های پرایوسی و امنیتی رابط کاربری جدیدش را  نیز ارتقا داده است و اکثر فعالیت‌های کاربران در قسمت‌های مختلف این رابط کاربری رمزگذاری‌شده خواهند بود. بنابراین هیچ نوع اطلاعاتی در خارج‌ از گوشی ذخیره نخواهد شد و همه چیز به‌صورت محلی روی گوشی اجرا خواهد گردید. 

یک قابلیت جدید دیگر به نام Super icons نیز در برگه تغییرات دیده می‌شود که در صفحه هوم کاربرد خواهد شد و ظاهرا آیکون‌های جالبی را برای استفاده در صفحه هوم گوشی در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

رابط کاربری MIUI 14 ارتباط بین‌دستگاه‌های شیائومی را نیز بهبود بخشیده است و امکان اتصال هدفون به گوشی، تبلت و تلویزیون‌ و سوییچ کردن بین آن‌ها را راحت‌تر کرده است. ضمنا شیائومی دستیار هوشمند MI AI را هم ارتقا داده است و این دستیار قادر به انجام کارهای پیچیده‌تر خواهد بود. 

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید