رکوردشکنی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در بخش عملکرد چندهسته ای - تکفارس 
رکوردشکنی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در بخش عملکرد چندهسته ای - تکفارس 
رکوردشکنی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در بخش عملکرد چندهسته ای - تکفارس 

رکوردشکنی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در بخش عملکرد چندهسته ای

مهدی حلوائی
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - 13:03
اسنپدراگون 8 نسل 2

تراشه‌ی جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۲ امروز در بخش عملکرد چندهسته‌ای به رکورد جدیدی دست پیدا کرد. نکته‌ی مهم در خصوص این موضوع، دستیابی این تراشه به رکورد یادشده بدون ایجاد هیچ گونه تغییری در فرکانس پایه‌ی آن بوده است.

مطالب مرتبط:

تراشه‌ی پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۲ امروز با گوشی ویوو X90 پرو پلاس در بنچمارک گیک بنچ (Geekbench) مشاهده و موفق به دریافت نمره‌ی چندهسته‌ای ۵،۱۰۶ شد. بر اساس گزارش Ice Universe، افشاگر مشهور، فرکانس هسته‌ی X3 این تراشه در آزمایش‌های گیک بنچ روی ۳.۲۰ گیگاهرتز قفل بوده که اندکی از فرکانس ۳.۳۶ گیگاهرتزی نسخه‌ی اورکلاک‌شده‌ی آن پایین‌تر است.

بنچمارک ویوو X60 پرو پلاس

هرچند که عملکرد تک‌هسته‌ای این تراشه کماکان جای پیشرفت زیادی دارد اما عملکرد چندهسته‌ای آن به لطف استفاده از ۴ هسته‌ی قدرتمند با فرکانس ۲.۸۰ گیگاهرتز، تحسین‌‌ برانگیز است. نکته‌ی جالب در خصوص عملکرد چندهسته‌ای این تراشه، سرعت بالاتر آن در گوشی ویوو X60 پرو پلاس نسبت به گلکسی S23 اولتراست.

این تراشه چند روز پیش در گوشی پرچمدار نسل بعدی سامسونگ با فرکانس ۳.۳۶ گیگاهرتز عملکرد ضعیف‌‌تری را نسبت به ویوو X60 پرو پلاس به ثبت رسانده بود. با این وجود، سامسونگ هنوز از گوشی گلکسی S23 اولترا رونمایی نکرده و ممکن است که محصول نهایی عملکرد بهتری را نسبت به نسخه‌ی استفاده‌شده در آزمایش‌های گیک بنچ داشته باشد.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید