ایلان ماسک یا مارک زاکربرگ؟ کدامیک بهتر عمل خواهد کرد - تکفارس 
ایلان ماسک یا مارک زاکربرگ؟ کدامیک بهتر عمل خواهد کرد - تکفارس 
ایلان ماسک یا مارک زاکربرگ؟ کدامیک بهتر عمل خواهد کرد - تکفارس 

ایلان ماسک یا مارک زاکربرگ؟ کدامیک بهتر عمل خواهد کرد

افشین نوری
۲۰ آبان ۱۴۰۱ - 17:38
ایلان ماسک

ایلان ماسک اخیرا توانست توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار بخرد و حالا‌ به نظر می‌رسد او برای افزایش درآمد این شرکت با دشواری‌هایی روبه‌روست و همگان منتظرند ببیند او ‌چه برنامه‌هایی در سر دارد.‌

حالا ایلان ماسک به‌عنوان مدیرعامل توییتر درست در همان موقعیت مارک زاکربرگ مدیرعامل متا قرار دارد و انتظار می‌رود بین آن‌ها رقابت سختی ایجاد بشود. سوالی که پیش می‌آید این است که آیا ماسک می‌تواند بهتر از زاکربرگ عمل کند یا نه.  

ماسک در سال ۲۰۱۸ اکانت اینستاگرام‌ خود را پاک کرد و حالا او فقط از توییتر به‌عنوان پلتفرم ارتباط خود با کاربران استفاده می‌کند. او علیرغم اینکه مدیرعامل چندین شرکت است اما بسیار در شبکه اجتماعی توییتر فعال است و مدام در حال توییت کردن است. 

ماسک تا قبل از خرید توییتر یکی از منتقدان آن بود و حتی از جک دورسی مدیرعامل این شرکت نیز که دوست صمیمی‌اش است انتقاد کرده بود و گفته بود که توییتر سیاست حذف صداهای محافظه‌کار را در پیش گرفته و به آزادی بیان احترام ‌نمی‌گذارد. ‌

او به‌محض خرید توییتر برای نشان دادن مخالفت خود با سیاست‌های قبلی توییتر اقدام به اخراج مدیران ارشد این شرکت کرد و‌ خود را به‌عنوان مدیرعامل معرفی کرد. 

در چنین شرایطی، رقابت ماسک و زاکربرگ می‌تواند بسیار جالب و دیدنی باشد. ماسک بارها زاکربرگ را مسخره کرده و احتمالا از او متنفر هم است. او حتی اکانت شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس خود را از فیس بوک و‌ اینستاگرام حذف کرده است و حالا خیلی‌ها می‌پرسند آیا ماسک می‌تواند زاکربرگ را شکست دهد و ایده‌های بهتری در مقایسه با شبکه‌های اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام برای توییتر اجرایی کند. 

این‌ها سوالاتی است که فقط گذشت زمان پاسخ آن‌ها را خواهد داد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید