افزایش ۳۰ میلیون نفری تعداد کاربران یوتیوب موزیک و پریمیوم در سال ۲۰۲۲ - تکفارس 
افزایش ۳۰ میلیون نفری تعداد کاربران یوتیوب موزیک و پریمیوم در سال ۲۰۲۲ - تکفارس 
افزایش ۳۰ میلیون نفری تعداد کاربران یوتیوب موزیک و پریمیوم در سال ۲۰۲۲ - تکفارس 

افزایش ۳۰ میلیون نفری تعداد کاربران یوتیوب موزیک و پریمیوم در سال ۲۰۲۲

مهدی حلوائی
۱۹ آبان ۱۴۰۱ - 06:57
یوتیوب

سرویس‌های یوتیوب موزیک و و یوتیوب پریمیوم در سال جاری میلادی تعداد ۳۰ میلیون کاربر جدید را جذب کردند تا حالا مجموع کاربران آن‌ها به ۸۰ میلیون نفر برسد. این در حالی است که تعداد کاربران سرویس‌های یادشده در ماه سپتامبر گذشته ۵۰ میلیون نفر بود.

مطالب مرتبط:

آمار منتشرشده توسط گوگل نشان می‌دهند که رشد یوتیوب موزیک و پریمیوم سریع‌تر از سال گذشته بوده چرا که این سرویس‌ها در سال گذشته موفق به جذب ۲۰ میلیون کاربر جدید شده بودند. با این وجود، گوگل آمار دقیق تعداد کاربران جدید هر یک از این دو سرویس را اعلام نکرده است. این شرکت همچنین کاربران نسخه‌ی آزمایشی سرویس‌های یادشده را نیز به آمار کلی تعداد کاربران آن‌ها اضافه می‌کند و همین موضوع آمار منتشرشده را تا حدودی زیر سوال می‌برد.

سرویس یوتیوب پریمیوم، که هزینه‌‌ی اشتراک ماهانه‌ی آن ۱۱،۹۹ دلار است، ویژگی‌های متعددی مانند ویدیوهای بدون تبلیغات، قابلیت پخش ویدیو و موزیک در پس‌زمینه و دانلود آفلاین را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. سرویس یوتیوب موزیک نیز دسترسی به کتابخانه‌ای از موزیک را برای استریم فراهم می‌کند. هزینه‌ی اشتراک ماهانه‌ی این سرویس نیز ۹،۹۹ دلار است.

در حال حاضر نمی‌توان عملکرد یوتیوب موزیک را با سرویس‌های استریم موزیک دیگری مانند اپل موزیک و آمازون موزیک مقایسه کرد چرا که آمار دقیق تعداد کاربران این سرویس در دسترس نیست. با این وجود، گزارش شرکت تحقیقاتی Midia تعداد کاربران دو سرویس رقیب را به‌ترتیب ۷۸.۶ و ۶۸.۱ میلیون نفر اعلام کرده است. اسپاتیفای نیز مدتی پیش اعلام کرد که تعداد کاربران اشتراک پولی آن در ماه جولای به ۱۸۸ میلیون نفر رسیده است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید