سامسونگ برای رقابت با آیفون ۱۴ پرو مکس مجبور است این قابلیت گلکسی S23 اولترا را حذف کند - تکفارس 
سامسونگ برای رقابت با آیفون ۱۴ پرو مکس مجبور است این قابلیت گلکسی S23 اولترا را حذف کند - تکفارس 
سامسونگ برای رقابت با آیفون ۱۴ پرو مکس مجبور است این قابلیت گلکسی S23 اولترا را حذف کند - تکفارس 

سامسونگ برای رقابت با آیفون ۱۴ پرو مکس مجبور است این قابلیت گلکسی S23 اولترا را حذف کند

افشین نوری
۱۵ آبان ۱۴۰۱ - 11:59
گلکسی S23 اولترا

سامسونگ قرار است ظرف چند ماه آینده گوشی گلکسی S23 اولترا را با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی و تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ معرفی کند، اما به نظر می‌رسد که سامسونگ مخاسبات اشتباهی درباره این گوشی دارد. 

گلکسی S23 اولترا دارای یک ویژگی منحصربه‌فرد خواهد بود که آن را از بقیه گوشی‌های رقیب خود مثل آیفون ۱۴ پرو مکس متمایز خواهد کرد. این ویژگی چیزی نخواهد بود جز مجهز بودن آن به یک قلم S Pen داخلی که کار کزدن با این گوشی بزرگ را راحت‌ترخواهد کرد. اما سوال اینجاست که این‌روزها چند درصد از کاربران از قلم استایلوس برای کار کردن با گوشی خود استفاده می‌کنند‌؟

در یک نظرسنجی که به‌تازگی انجام شده است فقط ۲۸ درصد کاربران گفته‌اند که از قلم  استایلوس در گوشی خود استفاده می‌کنند، درحالیکه ۶۰ درصد پاسخ منفی داده‌اند و ۱۱ درصد نیز گفته‌اند که ایده‌ای راجع به آن ندارند. این درصدها نشان می‌دهد که اکثریت قریب به اتفاق کاربران علاقه و نیازی به استفاده از قلم استایلوس در گوشی خود ندارند. اما سامسونگ اصرار دارد که که این قلم را همواره در کنار گوشی‌‌های پرچمدار خود ارائه کند. این در حالیست که اکثر شرکت‌های مطرح دنیا، کنار گوشی‌های خود قلم استایلوسی ارائه نمی‌کنند. 

مطالب مرتبط:

ضمن اینکه قلم استایلوس علیرغم مزیت‌هایی که می‌تواند داشته باشد، بسیار جاگیر نیز است. بنابراین اگر سامسونگ این وسیله جانبی را حذف کند فضای بیشتری برای ارائه قابلیت‌های بیشتر در گلکسی S23 اولترا ایجاد خواهد شد. برای مثال سامسونگ می‌تواند برای رقابت با آیفون‌ ۱۴ پرو مکس که عمر باتری بسیار خوبی دارد از یک باتری بزرگ ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی در داخل گلکسی S23 اولترا استفاده کند.

سامسونگ همچنین می‌تواند با حذف قلم S Pen فضای کافی برای استفاده از دوربین‌های بیشتر و سنسورهای پیشرفته‌تر در این گوشی ایجاد کند. با این حال، به نظر می‌رسد که قلم S Pen برای سامسونگ چیزی بیش از یک قلم استایلوس است. این قلم در واقع تبدیل به نماد سامسونگ شده است و این شرکت بعید است که به این زودی‌ها از چنین نمادی دست بکشد. 

در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که سامسونگ درنهایت گلکسی S23 اولترا را با چه مشخصات و قابلیت‌هایی معرفی می‌کند و آیا همچنان از قلم S Pen در این‌ گوشی استفاده خواهد کرد یا برای همیشه آن را کنار خواهد گذاشت.

نظر شما درباره این موضوع چیست؟

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید