متا امکان فروش NFT در اینستاگرام را فراهم می کند - تکفارس 
متا امکان فروش NFT در اینستاگرام را فراهم می کند - تکفارس 
متا امکان فروش NFT در اینستاگرام را فراهم می کند - تکفارس 

متا امکان فروش NFT در اینستاگرام را فراهم می کند

مهدی حلوائی
۱۳ آبان ۱۴۰۱ - 09:30
اینستاگرام

متا پشتیبانی خود از توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) را گسترش داده و حالا به تولیدکنندگان محتوا در اینستاگرام امکان ساخت و فروش NFT را می‌دهد. این شرکت از سال گذشته در حال آزمایش قابلیت‌های مرتبط با NFT در اینستاگرام و فیسبوک بوده است.

مطالب مرتبط:

تولیدکنندگان محتوا در اینستاگرام تا پیش از این تنها توانایی نمایش توکن‌های غیر قابل معاوضه‌ی خود را داشتند اما این پلتفرم به‌زودی ابزاری را دریافت می‌کند که امکان طراحی و فروش آن‌ها به فالوورها را فراهم می‌کند. هرچند که اینستاگرام قابلیت‌های تجاری متعددی را دریافت کرده اما این اولین باری است که متا سعی دارد تا به طور مستقیم در بازار توکن‌های غیرقابل معاوضه رقابت کند.

متا ادعا می‌کند که تا سال ۲۰۲۴ هیچ کارمزدی را از فروش NFT در اینستاگرام دریافت نمی‌کند اما فروشگاه اپ استور کارمزد ۳۰ درصدی خود را از مبلغ فروش کسر خواهد کرد. تولیدکنندگان محتوا همچنین می‌توانند حق کمیسیون ۵ تا ۲۵ درصدی را برای فروش مجدد آثار خود در نظر بگیرند.

ابزار یادشده در حال حاضر برای گروه کوچکی از تولیدکنندگان محتوا در آمریکا عرضه شده اما متا اعلام کرده است که این ویژگی به‌زودی در دسترس کاربران کشورهای دیگر نیز قرار می‌گیرد. این شرکت ویژگی‌های مرتبط با NFT دیگری مانند پشتیبانی از بلاک چین سولانا و کیف پول فانتوم و همچنین امکان استفاده از توکن‌های ویدیویی در پروفایل را نیز به اینستاگرام اضافه خواهد کرد.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید