سقوط ارزش سهام TSMC بعد از توییت جنجالی مدیرعامل این شرکت - تکفارس 
سقوط ارزش سهام TSMC بعد از توییت جنجالی مدیرعامل این شرکت - تکفارس 
سقوط ارزش سهام TSMC بعد از توییت جنجالی مدیرعامل این شرکت - تکفارس 

سقوط ارزش سهام TSMC بعد از توییت جنجالی مدیرعامل این شرکت

افشین نوری
۷ آبان ۱۴۰۱ - 13:24
TSMC

ارزش بازار سهام شرکت TSMC بعد از توییت C.C. Wei مدیر ارشد اجرایی این شرکت درباره تشویق کارکنان TSMC برای رفتن به تعطیلات کاهش یافت. 

سرمایه‌گذاران بورس، این اظهارات مدیر ارشد اجرایی TSMC را سرزنش کردند، اما برخی کارشناسان معتقدند که واکنش بازار به این اظهارات بسیار عجولانه بود‌. با این‌حال، عده‌ای دیگر گفته‌اند که این‌گونه اظهارات آن‌هم در شرایطی که TSMC در شرایط سختی به سر می‌برد باید با در نظر گرفتن همه جوانب بیان شوند. 

شرکت TSMC نیز همانند شرکت‌های دیگری مثل اینتل، انویدیا و ای ام دی تحت‌تاثیر بحران اقتصاد جهانی قرار گرفته است و درآمدهایش به‌شدت کاهش یافته است. این موضوع باعث شده تا کارخانه‌های این شرکت‌ها با ظرفیت کامل کار نکنند و در نتیجه بسیاری از کارگران سر کار نروند. 

در چنین شرایطی، مدیرعامل TSMC از کارگران و کارکنان خود خواسته است که به تعطیلات بروند و خودشان را شارژ کنند. انتشار این خبر، یک سیگنال منفی به بازار بورس ارسال کرد و در نتیجه ارزش سهام این شرکت در عرض چند ساعت افت قابل‌توجهی کرد. 

در هر حال، سرمایه‌گذاران بازار بورس به این‌گونه خبرها بسیار حساس هستند و بلافاصله به آن واکنش نشان می‌دهند. به این ترتیب ارزش هر سهم TSMC در پایان روز معاملاتی جمه با کاهش ۶۰ دلاری به ۳۷۰.۵ دلار رسید که کمترین مقدار در ۵۲ هفته گذشته بود. 

حالا در چنین شرایطی TSMC باید اعتماد سرمایه‌گذاران را دوباره جلب کند و شاید با شروع تولید انبوه تراشه‌های ۳ نانومتری خود بتواند اعتماد را به بازار برگرداند.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید