اپل یکی از اولین مشتریان فناوری ۲ نانومتری TSMC خواهد بود - تکفارس 
اپل یکی از اولین مشتریان فناوری ۲ نانومتری TSMC خواهد بود - تکفارس 
اپل یکی از اولین مشتریان فناوری ۲ نانومتری TSMC خواهد بود - تکفارس 

اپل یکی از اولین مشتریان فناوری ۲ نانومتری TSMC خواهد بود

افشین نوری
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - 10:19
اپل TSMC

اپل قرار است در سال‌های آینده از فناوری ۳ نانومتری TSMC در تراشه‌های خود استفاده کند که شامل پروسه N3B برای ساخت تراشه A17 بایونیک می‌شود. این تراشه احتمالا اولین پردازنده موبایلی دنیا با فناوری ۳ نانومتری خواهد بود. با این حال، اپل ممکن است یکی از اولین مشتریان فناوری ۲ نانومتری TSMC نیز باشد. ظاهرا تولید آزمایشی این فناوری به‌زودی آغاز خواهد شد.

طبق گزارش Commercial Times، علاوه بر اپل شرکت انویدیا نیز از مشتریان پروسه ۲ نانومتری TSMC خواهد بود. این گزارش به غیر از این دو شرکت به شرکت دیگری اشاره نکرده است و به نظر می‌رسد که اپل و انویدیا تنها شرکت‌هایی خواهد بود که از فناوری ۲ نانومتری TSMC در پردازنده‌های خود استفاده خواهند کرد. گفته می‌شود TSMC حدود ۱۰۰۰ نفر برای بخش تحقیق و توسعه این فناوری موسوم به ‘Fab 20’ گمارده است و محل آن در Hsinchu Science Park تایوان قرار دارد.

انتظار می‌رود اپل از فناوری ۲ نانومتری در محصولات مختلف خود برای مشتریان عادی استفاده کند اما از آنجائیکه گوشی‌های آیفون مهمترین منبع درآمد این شرکت هستند احتمالا از این فناوری به‌صورت انبوه در تراشه‌های سری A خود بهره خواهد برد. از طرف دیگر، انویدیا علاوه بر مشتریان عادی برای کسب‌وکارها نیز محصولاتی تولید می‌کند و هنوز مشخص نیست که کدام محصول این شرکت از فناوری ۲ نانومتری بهره خواهد برد. شاید این شرکت بخواهند در پردازنده‌های گرافیکی GeForce خود از آن استفاده کند.

اخیرا گزارش شده بود که اپل حدود ۹۰ درصد از سفارشات پروسه ۳ نانومتری TSMC را به خودش اختصاص داده است و این احتمال وجود دارد از که از نسخه اقتصادی این فناوری موسوم به N3E در تراشه‌های A17 و M3 خود استفاده کند. بنابراین اپل هنوز برای معرفی تراشه‌های خود با فناوری ۲ نانومتری زمان زیادی دارد.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید