گزارش: اکثر پروژه های تجاری متاورس تا سال ۲۰۲۵ شکست خواهند خورد - تکفارس 
گزارش: اکثر پروژه های تجاری متاورس تا سال ۲۰۲۵ شکست خواهند خورد - تکفارس 
گزارش: اکثر پروژه های تجاری متاورس تا سال ۲۰۲۵ شکست خواهند خورد - تکفارس 

گزارش: اکثر پروژه های تجاری متاورس تا سال ۲۰۲۵ شکست خواهند خورد

مهدی حلوائی
۳ آبان ۱۴۰۱ - 10:32
متاورس

مارک زاکربرگ معتقد است که آینده‌ی جهان در متاورس رقم خواهد خورد اما با این وجود، بسیاری از افراد مخالف چنین موضوعی هستند. حالا شرکت تحقیقاتی مشهور Canalys نیز در جدیدترین گزارش خود پیش‌بینی کرده است که بیشتر پروژه‌های تجاری متاورس تا سال ۲۰۲۵ با شکست مواجه خواهند شد.

ریلتی لبز (Reality Labs)، بخشی از شرکت متا که تمرکز آن بر توسعه‌ی سخت‌افزار مورد نیاز برای متاورس است، از آغاز سال گذشته با ضرر ۱۶ میلیارد دلاری مواجه بوده و از این رو بخشی از پروژه‌های خود از جمله ساخت ساعت هوشمند متا را لغو کرده است. با این وجود، مارک زاکربرگ کماکان بر این باور است که متاورس در چند سال آینده برای متا هزاران میلیارد دلار سودآوری خواهد داشت. این در حالی است که نیمی از نوجوانان و بخشی از کارکنان شرکت متا نسبت به این موضوع شک و تردید دارند.

متا کوئست پرو

بر اساس گزارش خبرگزاری The Register، حالا شرکت Canalys نیز به جمع مخالفان متاورس اضافه شده است. متیو بال (Matthew Ball)، تحلیل‌گر ارشد این شرکت، اخیراً اعلام کرده است که وضعیت اقتصادی فعلی جهان تاثیر مهمی بر متاورس خواهد داشت. به‌گفته‌ی او، افزایش تورم باعث شده تا بسیاری از مردم در رفع نیازهای مهمی مانند مسکن با مشکل مواجه شوند و از این رو احتمال استفاده‌ی آن‌ها از آیتم‌های مجازی مانند NFT بسیار پایین خواهد بود.

بال معتقد است که متاورس در بخش گیمینگ با موفقیت روبه‌رو خواهد شد اما بخش تجاری آن به موفقیت چندانی دست پیدا نخواهد کرد. با این وجود، شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، اپل، انویدیا و گوگل کماکان در این بخش سرمایه‌گذاری خواهند کرد. بر اساس گزارش Consultants، در حال حاضر حدود ۱۷۷ میلیارد دلار در متاورس سرمایه‌گذاری شده و این عدد تا سال ۲۰۳۰ به چیزی بین ۵ تا ۱۳ تریلیون دلار افزایش پیدا می‌کند.

گزارش: اکثر پروژه های تجاری متاورس تا سال ۲۰۲۵ شکست خواهند خورد - تکفارس 

در طرف دیگر، شرکت Gartner نسبت به متاورس خوش‌بین بوده و معتقد است که یک چهارم از جمعیت جهان تا سال ۲۰۲۶ دست کم در طول روز یک ساعت را در متاورس صرف خواهند کرد و شرکت‌ها نیز ۳۰ درصد از محصولات و خدمات خود را در این دنیای مجازی ارائه خواهند داد. با این وجود، متا در حال حاضر نتوانسته تا توجه مردم را به سمت متاورس جلب کند و در صورتی که این روند ادامه داشته باشد، شرکت‌هایی که در متاورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند با ضرر هنگفتی مواجه خواهند شد.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید