اپل قصد داشته تا یک نسخه اقتصادی از آیپد را با بدنه پلاستیکی به بازار عرضه کند - تکفارس 
اپل قصد داشته تا یک نسخه اقتصادی از آیپد را با بدنه پلاستیکی به بازار عرضه کند - تکفارس 
اپل قصد داشته تا یک نسخه اقتصادی از آیپد را با بدنه پلاستیکی به بازار عرضه کند - تکفارس 

اپل قصد داشته تا یک نسخه اقتصادی از آیپد را با بدنه پلاستیکی به بازار عرضه کند

مهدی حلوائی
۲ آبان ۱۴۰۱ - 11:09
آیپد

نسل نهم آیپد در حال حاضر با قیمت ۳۲۹ دلار به عنوان ارزان‌ترین تبلت اپل در وب‌سایت رسمی این شرکت به فروش می‌رسد. هرچند که از این محصول به عنوان یک تبلت اقتصادی یاد می‌شود اما اپل در ساخت آن از آلیاژ آلومینیوم استفاده کرده که کیفیت بالایی دارد.

مطالب مرتبط:

با این وجود، به‌نظر می‌رسد که اپل در ابتدا برنامه‌ای برای ساخت آیپد تمام فلزی نداشته و در واقع این شرکت قصد داشته تا با استفاده از پلاستیک در ساخت این محصول، قیمت نهایی آن را تا حد ممکن کاهش دهد. با این وجود، غول فناوری آمریکایی در نهایت از این تصمیم خود صرف نظر کرده و محصولی با بهترین کیفیت ممکن را در دسترس کاربران قرار داده است.

آیپد

بر اساس گزارش مارک گورمن (Mark Gurman)، تحلیل‌گر مشهور بلومبرگ، اپل قصد داشته تا آیپد پلاستیکی خود را به همراه یک کیبورد ارزان با قیمت ۵۰۰ دلار به بازار عرضه کند. این در حالی است که اپل در طی سالیان گذشته هیچ یک از محصولات خود را به همراه کیبورد جداگانه به بازار عرضه نکرده است. ظاهراً هدف اصلی اپل از این کار، رقابت در بازار کروم بوک‌ها و تبدیل‌کردن آیپد به محصول استاندارد این بازار بوده است.

در حال حاضر رویکرد اصلی اپل، ساخت یک محصول باکیفیت و ترغیب کاربران به خرید لوازم جانبی گران‌قیمت برای آن است. برای مثال، نسل دهم تبلت آیپد در حالت عادی ۴۴۹ دلار قیمت دارد اما کاربران برای خرید کیبورد Magic Keyboard Folio و قلم هوشمند Apple Pencil آن باید به‌ترتیب ۲۴۹ و ۹۹ دلار هزینه کنند. به‌طور کلی به‌نظر می‌رسد که عدم عرضه‌ی آیپد پلاستیکی تصمیم درستی از سوی اپل بوده است چرا که در صورت عرضه‌ی این محصول، احتمالاً در آینده کیفیت سایر محصولات این شرکت نیز کاهش پیدا می‌کرد.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید