متا تعداد زیادی از نیروهای خود را اخراج کرد - تکفارس 
متا تعداد زیادی از نیروهای خود را اخراج کرد - تکفارس 
متا تعداد زیادی از نیروهای خود را اخراج کرد - تکفارس 

متا تعداد زیادی از نیروهای خود را اخراج کرد

افشین نوری
۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - 20:06
متا

این‌روزها اکثر شرکت‌ها در حال تغییر استراتژی خود برای سازگاری با شرایط موجود هستند و متا نیز جزو آن‌هاست. طبق گزارش جدید وال استریت، شرکت متا قصد دارد برای کاهش هزینه‌های خود تعدادی از نیروهایش را تعدیل کند‌. 

به نظر می‌رسد متا این تصمیم را از قبل گرفته است و حتی تعداد از نیروهای خود را در ماه‌های قبل تعدیل کرده است. این شرکت پیشاپیش به کارکنان خود اجازه داده است تا برای استخدام در شرکت‌های دیگر اقدام کنند و مانعی از این بابت ندارند‌. 

با این حال، اگر بحران اقتصاد جهانی ادامه‌دار باشد احتمالا باز هم شاهد تعدیل نیرو در این شرکت بزرگ خواهیم بود‌. زاکربرگ اخیرا گفته بود که متا باید در تخصیص منابع خود تجدیدنظر کند تا بتواند به اهداف خود برسد. 

طبق آمار، تعدادی نیروهای متا در انتهای سه ماهه دوم ۲۰۲۲ چیزی حدود ۸۴ هزار نیرو بوده است که ۳۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. به غیر از متا، شرکت‌های دیگر مثل گوگل هم به دنبال تعدیل نیرو هستند. گوگل اخیرا گفته است که بیش از ۱۰۰ نیروی خود را در استارتاپ Area 120 تعدیل خواهد کرد و این افراد باید به دنبال شغل جدیدی باشند. گوگل تا پایان سه ماهه دوم ۲۰۲۲ حدود ۱۷۵ هزار نیرو داشته است که رشد ۲۱ درصدی را نسبت به سال گذشته داشته است.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم عملکرد این شرکت‌ها تا پایان سال جاری چگونه خواهد بود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید