موج گرما در چین باعث تعطیلی گسترده کارخانه ها شد - تکفارس 
موج گرما در چین باعث تعطیلی گسترده کارخانه ها شد - تکفارس 
موج گرما در چین باعث تعطیلی گسترده کارخانه ها شد - تکفارس 

موج گرما در چین باعث تعطیلی گسترده کارخانه ها شد

افشین نوری
۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - 17:05
چین

افزایش درجه حرارت در چین باعث قعطی برق و تعطیلی کارخانه‌ها شده است. دولت چین همچنین برای غلبه بر این مشکل از برخی شرکت‌ها خواسته است به مدت شش روز فعالیت خود را متوقف کنند‌. 

در همین راستا، بسیاری از کارخانه‌ها در استان Sichuan چین از روز دوشنبه به‌منظور کاهش فشار وارد بر شبکه برق چین فعالیت ود را متوقف کرده‌اند‌. استان Sichuan یکی از مناطق صنعتی چین است و جمعیتی بالغ بر ۸۴ میلیون نفر دارد. 

چین هم‌اکنون شدیدترین موج گرما را طول شش سال گذشته تجربه می‌کند و دمای برخی شهرهای این کشور به بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد رسیده است. این موج گرما باعث شده تا میزان استفاده از کولر در منازل و ادارات افزایش یابد و فشار زیادی بر شبکه برق این کشور وارد شود. میزان استفاده از کولر در چین در مقایسه با سال ۱۹۹۰ حدود ۶۸ برابر شده است ‌و‌ استان Sichuan بیش از هر استان دیگر چین با کمبود برق مواجه است.  ‌

یکی از شرکت‌هایی که تحت‌تاثیر این وضعیت قرار گرفته است اینتل است که دارای دو کارخانه مونتاژ  در Sichuan است.‌ کارخانه‌های این شرکت سال گذشته برقی معادل ۲۴۰ گیگاوات مصرف کردند که واقعا رقم قابل‌توجهی بود و احتمالا امسال فراتر از این میزان خواهد شد. ‌

کارخانه‌های شرکت‌های تویوتا، فاکسکان، فولکس واگن و CATL نیز با مشکل کمبود برق مواجه شده‌اند و باید منتظر بمانیم و ببینیم این شرایط تا چه زمانی ادامه خواهد یافت. بد نیست بدانید که اپل به‌تازگی تصمیم گرفته است وابستگی خود را به چین کاهش دهد و کارخانه‌های خود را به ویتنام و هند انتقال دهد. 

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید