با قابلیت جدید یوتیوب امکان تبدیل ویدیوهای بلند به شورتس راحت تر شد - تکفارس 
با قابلیت جدید یوتیوب امکان تبدیل ویدیوهای بلند به شورتس راحت تر شد - تکفارس 
با قابلیت جدید یوتیوب امکان تبدیل ویدیوهای بلند به شورتس راحت تر شد - تکفارس 

با قابلیت جدید یوتیوب امکان تبدیل ویدیوهای بلند به شورتس راحت تر شد

افشین نوری
۸ مرداد ۱۴۰۱ - 08:05
یوتیوب شورتس

یوتیوب دو سال پیش برای رقابت با تیک تاک سرویس شورتس (Shorts) را ارائه نمود. این سرویس ابتدا در هند و سپس در آمریکا در اختیار کاربران قرار گرفت و حالا تبدیل به یکی از پلتفرم‌های محبوب کاربران شده است. 

با این حال، به نظر می‌رسد هر قابلیتی که شورتس ارائه کرده است تقریبا کپی‌برداری از تیک تاک است و قابلیت اسکرول کردن عمودی آن هم به تقلید از تیک تاک ارائه شده است. متا هم تقریبا اکثر قابلیت‌های سرویس ریلز اینستاگرام را عینا از روی تیک تاک کپی‌برداری کرده است. همه این‌ها، نشان‌دهنده جایگاه برتر تیک تاک است و به نظر می‌رسد این پلتفرم با داشتن ۱ میلیارد کاربر می‌تواند به‌زودی سایر پلتفرم‌ها را کنار بزند.

حالا یوتیوب برای اینکه بتواند کاربران تیک تاک را جذب سرویس شورتس خود کند، قابلیتی را عرضه کرده است که امکان تبدیل ویدیوها به فرمت شورتس را راحت‌تر می‌کند. از آنجائیکه یوتیوب پلتفرمی برای انتشار ویدیوهای بلند است، خالقان محتوای زیادی در آن فعالیت دارند. بنابراین هدف از ارائه قابلیت جدید، سوق دادن این افراد به سمت ایجاد ویدیوهای کوتاه و انتشار آن در شورتس است. این ابزار جدید به خالقان محتوا اجازه می‌دهد تا ۶۰ ثانیه از ویدیوی بلند خود را انتخاب کنند و با آن یک ویدیوی کوتاه شورتس بسازند. 

یوتیوب در توضیح این قابلیت گفته است «هدف ما از ارائه این قابلیت جدید آن است که خالقان محتوا به‌راحتی بتوانند ویدیوهای بلند خود را در قالب یک ویدیوی کوتاه منتشر کنند و مخاطبان زیادی را جذب محتواهای خود کنند.»

قابلیت جدید شورتس قرار است به‌زودی در اختیار همه کاربران اندروید و آی او اس قرار بگیرد و شما برای استفاده از آن باید وارد کانال خود شوید (لاگین کنید) و سپس ویدیوی موردنظر خود را انتخاب کنید و در پنجره پاپ‌اپ گزینه Edit into Shorts را انتخاب نمائید. حالا شما می‌توانید ۶۰ ثانیه از قسمت‌های مختلف ویدیوی خود را انتخاب و آن را تبدیل به شورتس کنید. 

ویژگی دیگر این قابلیت آن است که در کنار ویدیوی شورتس شما لینک مربوط به ویدیوی بلند را هم ایجاد خواهد کرد تا افرادی که مایل به دیدن نسخه طولانی ویدیوی شما هستند از طریق آن لینک به یوتیوب هدایت شوند. 

نظر شما درباره این قابلیت شورتس چیست؟

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید