یوتیوب راه های درآمدزایی از سرویس شورتس را برای رقابت با تیک تاک افزایش می دهد - تکفارس 
یوتیوب راه های درآمدزایی از سرویس شورتس را برای رقابت با تیک تاک افزایش می دهد - تکفارس 

یوتیوب راه های درآمدزایی از سرویس شورتس را برای رقابت با تیک تاک افزایش می دهد

افشین نوری
۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - 09:47
یوتیوب شورتس

یوتیوب هرچند یکی از قدیمی‌‌ترین پلتفرم‌های اجتماعی است اما اخیرا در رقابت با تیک تاک عقب مانده است و به همین خاطر مدیران این شرکت قصد دارند که قابلیت‌های جدیدتری را به پلتفرم خود اضافه کنند. 

یوتیوب تصمیم دارد امکان درآمدزایی از سرویس ویدیوهای کوتاه شورتس (Shorts) را برای کاربران و خالقان محتوا فراهم کند. در همین راستا، سرپیس شورتس قرار است از سال ۲۰۲۳ به برنامه Partner یوتیوب بپیوندد. در این برنامه، خالقان محتوا قادر خواهند بود تا از طریق پخش تبلیغات در ویدیوهای خود درآمد کسب کنند. در حال حاضر، کاربران امکان کسب درآمد از طریق دریافت حق اشتراک و فروش برخی کالاها را دارند و به این ترتیب خالقان محتوا از راه‌های مختلفی قادر به درآمدزایی از سرویس شورتس خواهید بود. 

سرویس شورتس هم‌اکنون بیش از ۳۰ میلیارد بازدید در روز دارد و ۱.۵ میلیارد نفر در ماه آن را تماشا می‌کنند. بنابراین با این آمار شگفت‌انگیز می‌توان گفت که یوتیوب تقریبا توانسته تبدیل به رقیب جدی تیک تاک در بخش ویدیوهای کوتاه شود و باید ببینیم این رقابت چگونه پیش خواهد رفت. 

لازم به ذکر است که یوتیوب هم‌اکنون در سرویس شورتس ۵۵ درصد درآمد را برای خودش برمی‌دارد و ۴۵ درصد را به خالقان مختوا می‌دهد، اما در خود پلتفرم یوتیوب این نسبت کاملا برعکس است و ۵۵ درصد را به خالقان محتوا می‌دهد و ۴۵ درصد را خودش برمی‌دارد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید