یوتیوب شورتس به کاربران اجازه می دهد تا کامنت ها را تبدیل به ویدیوهای شبیه به تیک تاک کنند - تکفارس 
یوتیوب شورتس به کاربران اجازه می دهد تا کامنت ها را تبدیل به ویدیوهای شبیه به تیک تاک کنند - تکفارس 
یوتیوب شورتس به کاربران اجازه می دهد تا کامنت ها را تبدیل به ویدیوهای شبیه به تیک تاک کنند - تکفارس 

یوتیوب شورتس به کاربران اجازه می دهد تا کامنت ها را تبدیل به ویدیوهای شبیه به تیک تاک کنند

افشین نوری
۲ مرداد ۱۴۰۲ - 12:06
شورتس

پلتفرم یوتیوب شورتس به کاربران اجازه می‌دهد تا نظرات و کامنت ها را به ویدیوهای شبیه به تیک تاک تبدیل کنند.

یوتیوب بار دیگر یکی از قابلیت‌های تیک تاک را کپی‌برداری کرده و کاربران می‌توانند از نظرات و کامنت‌هایی که در زیر ویدیوها می‌بینند محتوا تولید کنند. بنابراین، اگر شما نظری را در زیر یک ویدیوی شورتس دیدید که خنده‌دار یا خلاقانه بود می‌توانید آن را تبدیل به ویدیوی کوتاه بکنید.

هنوز مشخص نیست که این قابلیت چگونه کار خواهد کرد، اما این نوع ویدیوهای کوتاه که از نظرات و کامنت‌ها ساخته می‌شوند، بسیار شبیه به یک قابلیت موجود در تیک تاک است. در تیک تاک شما می‌توانید با ضربه زدن روی نظرات و انتخاب آیکون ویدیو در سمت چپ صفحه، یک ویدیوی کوتاه بسازید.

با استفاده از قابلیت جدید شورتش، کاربران می‌توانند از نظرات سایرین الهام بگیرند و آن‌ها را به ویدیوهای جذاب تبدیل کنند. این یک روش عالی برای افراد است تا افکار و ایده‌های خود را در مورد ویدیوهای شورتس به اشتراک بگذارند.

در حال حاضر، کسانی که نظرات خود را در شورتس می‌نویسند هیچ راهی برای جلوگیری از نمایش نظرات خود ندارند، مگر اینکه سازنده ویدیو گزینه‌ی مربوط به گذاشتن نظرات توسط دیگران را غیرفعال کند. از طرفی، وقتی از نظرات دیگران برای ایجاد یک ویدیوی کوتاه استفاده می‌شود، یوتیوب به سازنده ویدیو و کسی که نظر داده اطلاع نخواهد داد.

اگر نگران استفاده از نظرات در ویدیوهای خود هستید، می‌توانید گزینه کامنت‌ها را غیرفعال کنید. یوتیوب گفته است که در حال انجام تست این قابلیت با تعداد محدودی از کاربران اندروید و iOS است. بنابراین شما به‌زودی خواهید توانست نظراتی که خنده‌دار یا خلاقانه هستند را به یک ویدیوی شورتس تبدیل کنید.

یوتیوب تصمیم دارد امکان درآمدزایی از سرویس ویدیوهای کوتاه شورتس (Shorts) را برای کاربران و خالقان محتوا فراهم کند. در همین راستا، سرپیس شورتس قرار است از سال ۲۰۲۳ به برنامه Partner یوتیوب بپیوندد. در این برنامه، خالقان محتوا قادر خواهند بود تا از طریق پخش تبلیغات در ویدیوهای خود درآمد کسب کنند. در حال حاضر، کاربران امکان کسب درآمد از طریق دریافت حق اشتراک و فروش برخی کالاها را دارند و به این ترتیب خالقان محتوا از راه‌های مختلفی قادر به درآمدزایی از سرویس شورتس خواهید بود. 

سرویس شورتس هم‌اکنون بیش از ۳۰ میلیارد بازدید در روز دارد و ۱.۵ میلیارد نفر در ماه آن را تماشا می‌کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید