هشدار: این ۸ اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب نکنید - تکفارس 
هشدار: این ۸ اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب نکنید - تکفارس 
هشدار: این ۸ اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب نکنید - تکفارس 

هشدار: این ۸ اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب نکنید

افشین نوری
۲۳ تیر ۱۴۰۱ - 23:34
بدافزار

به‌تازگی بدافزار جدیدی کشف شده است که خود را در داخل اپلیکیشن‌ها مخفی می‌کند و متاسفانه اپلیکیشن‌های آلوده به این بدافزار بیش از ۳ میلیون بار دانلود شده‌اند. ‌

این بدافزار که Autolycos نام دارد توسط یک گروه امنیت سایبری به نام Maxime Ingrao کشف شده است و‌ ردپای آن حداقل در ۸ اپلیکیشن اندرویدی پیدا شده است. متاسفانه برخی از این اپلیکیشن‌ها در پلی استور گوگل قابل دسترس هستند و در مجموع ۳ میلیون بار دانلود ‌شده‌اند. ‌

روش کار این بدافزار به این صورت است که کاربران را مجبور به مشترک شدن در سرویس‌های پولی می‌کند‌. این بدافزار می‌تواند دستگاه آلوده را به صفحه پرداخت سرویس‌های پولی وصل کند‌ کاربر را وادار به‌ مشترک شدن در محتوای پولی و پرداخت پول کند‌.

از بین ۸ اپلیکیشنی که آلوده به این بدافزار هستند ۲ تا هنوز در پلی استور قابل دسترس هستند. این دو اپلیکیشن عبارتند از Razer Keyboard & Theme و Funny Camera. سایر اپلیکیشن‌های آلوده عبارتند از: 

  • Vlog Star Video Editor
  • Creative 3D Launcher
  • Wow Beauty Camera
  • Gif Emoji Keyboard
  • Freeglow Camera 1.0.0
  • Coco Camera v1.1

اگر شما هم یکی از این اپلیکیشن‌ها را روی گوشی خود نصب کرده‌اید حتما آن‌ها را پاک ‌کنید. گوگل هرچند هشدار امنیتی مربوط به این  اپلیکیشن‌ها را دریافت کرده است اما فقط ۶ تا از آن‌ها را پاک کرده است. 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید