اولین نسخه بتا عمومی iOS 16 عرضه شد - تکفارس 
اولین نسخه بتا عمومی iOS 16 عرضه شد - تکفارس 
اولین نسخه بتا عمومی iOS 16 عرضه شد - تکفارس 

اولین نسخه بتا عمومی iOS 16 عرضه شد

افشین نوری
۲۱ تیر ۱۴۰۱ - 11:02
ios 16 apple

اپل ماه گذشته سیستم عامل iOS 16 را در جریان کنفرانس WWDC 2022 معرفی کرد و حالا امروز اولین نسخه بتا عمومی آن را عرضه کرده است. بنابراین کاربرانی که قصد امتحان کردن این سیستم عامل را دارند می‌توانند از امروز اقدام به این کار بکنند و از قابلیت‌های جدید آن لذت ببرند. 

برای این کار، لازم است که شما در مرورگر خود به صفحه Apple Beta Software Program بروید و‌در آنجا ثبت‌نام ‌کنید. در حال حاضر، گوشی‌های آیفون ۸ و ‌بالاتر، از این سیستم‌عامل پشتیبانی می‌کنند. ‌

البته انتظار می‌رود نسخه بتا عمومی iOS 16 دارای باگ‌های زیادی باشد و اگر نمی‌خواهید درگیر این باگ‌ها شوید می‌توانید تا زمان عرضه نسخه پایدار این نرم‌افزار در پاییز امسال صبر کنید. همچنین لازم است قبل از نصب نسخه بتا، از داده‌های خود پشتیبانی بگیرید. 

آپدیت iOS 16 دارای تغییرات و قابلیت‌های جدید متختلفی است که آزادی عمل بیشتری را برای کاربر به ارمغان خواهند آورد.‌ کاربران امکان شخصی‌سازی بیشتری در این آپدیت خواهند داشت و اطلاعات بیشتری را در صفحه اصلی گوشی خود مشاهده خواهند کرد. کاربران همچنین بدون سوایپ کردن به منوهای دیگر می‌توانند ویجت‌های مختلف را در صفحه هوم دستگاه ببینند. 

شما همچنین در iOS 16 امکان ویرایش و  بازگردانی پیام‌هلی ارسالی را خواهید داشت و در آی‌کلود نیز کاربران می‌توانند عکس‌های خود را در گروه‌ها به اشتراک بگذارند‌. از  طرفی، دیگر نیازی به استفاده از پسورد در اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها نخواهد بود و شما با تاچ آیدی یا فیس آیدی قادر به این کار خواهید بود. تغییرات دیگری نیز در iOS 16 ارایه شده‌اند.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید