در iOS 16 شما دیگر نیازی به پر کردن CAPTCHAs نخواهید داشت - تکفارس 
در iOS 16 شما دیگر نیازی به پر کردن CAPTCHAs نخواهید داشت - تکفارس 

در iOS 16 شما دیگر نیازی به پر کردن CAPTCHAs نخواهید داشت

افشین نوری
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - 08:40
آی او اس 16

اپل به‌تازگی iOS 16 را با قابلیت‌های متنوعی عرضه کرده است و یکی از قابلیت‌های آن که کمتر بدان پرداخته شده است Automatic Verification است که با استفاده از آن کاربران دیگر نیازی با تائید CAPTCHAs نخواهند داشت. 

اپل برای این منظور، با دو شرکت بزرگ شبکه ارسال محتوا به نام Fastly و Cloudflare همکاری کرده است و در نتیجه سایت‌هایی که از سرویس‌های این دو شرکت استفاده می‌کنند، دیگر پنجره CAPTCHAs را نشان نخواهند داد و شما به صورت اتوماتیک وارد سایت‌ خواهید شد. 

در حال حاضر بخش بزرگی از سایت‌های اینترنتی از خدمات این دو شرکت استفاده می‌کنند و بنابراین این قابلیت در iOS 16 به‌راحتی خواهد توانست ما از شر CAPTCHAs خلاص کند. 

اپل همچنین در حال کار روی سیستمی به نام Private Access Tokens است که‌ نیاز به پسورد را از بین خواهد برد. در این سیستم، دستگاه شما فاکتورهای مختلفی را برای تشخیص اینکه شما انسان هستید یا ربات استفاده خواهد کرد و بنابراین زمانیکه که به سایتی مراجعه می‌کنید که‌ از شما می‌خواهد یک CAPTCHA را پر کنید، آن سایت می‌تواند از دستگاه شما بپرسد که آیا شما انسان هستید و اگر جواب دستگاه مثبت بود آنگاه بدون هیچ‌ مشکلی وارد سایت خواهید شد.

ظاهرا گوگل هم در حال کار روی چنین قابلیتی است و حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم آینده این فناوری به کدام سمت و سو خواهد رفت.

منبع: The verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید