TrendForce: قیمت حافظه های DRAM تا آخر ۲۰۲۲ روند کاهشی خواهد داشت - تکفارس 
TrendForce: قیمت حافظه های DRAM تا آخر ۲۰۲۲ روند کاهشی خواهد داشت - تکفارس 
TrendForce: قیمت حافظه های DRAM تا آخر ۲۰۲۲ روند کاهشی خواهد داشت - تکفارس 

TrendForce: قیمت حافظه های DRAM تا آخر ۲۰۲۲ روند کاهشی خواهد داشت

افشین نوری
۱۷ تیر ۱۴۰۱ - 08:51
DRAM

با فروکش کردن شیوع کرونا و کاهش تقاضا برای برخی دستگاه‌ها و قطعات الکترونیکی، قیمت کارت گرافیکی و پردازنده روند نزولی پیدا کرده و حتی قیمت DRAM نیز در حال کاهش است. 

وب‌سایت TrendForce گزارش داده است که قیمت DRAM در سه ماهه دوم امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰.۶ درصد کاهش یافته است و انتظار می‌رود که در ماه‌های آینده قیمت آن باز هم کاهش یابد.

طبق آمار، قیمت DRAM در پاییز سال گذشته به بالاترین حد خود رسید که دلیل اصلی آن افزایش میزان کار از داخل منزل به‌خاطر شیوع کرونا بود. از طرفی، بسته شدن کارخانه‌ها و کمبود قطعات به این موضوع دامن زد و حالا شرایط کاملا برعکس شده و تقاضا برای اکثر قطعات الکترونیکی کاهش یافته است. 

وب‌سایت TrendForce پیش‌بینی کرده است که قیمت DRAM در سه ماهه سوم امسال نیز ممکن است به میزان ۱۰ درصد کاهش یابد و اگر رقابت شرکت‌ها برای فروش محصولات خود شدت گیرد حتی می‌توان انتظار کاهش قیمت بیشتری را داشت.

در هر حال، افزایش نرخ تورم جهانی و جنگ روسیه و اوکراین باعث شده تا مشتریان تمایلی به خرید وسایل الکترونیکی مثل کامپیوتر و لپ تاپ نداشته باشند و اکثر شرکت‌های سازنده‌ مجبور شده‌اند تولیدات خود را کاهش دهند. 

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم این شرایط تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند. 

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید